728 x 90

مسائل اجتماعي ايران,

دغلکاری و فریب دولت روحانی د ر زمینه اجرای طرح سبد کالا

-

توزیع سبد کالا
توزیع سبد کالا
افزایش فشار اقتصادی بر روی اقشار مختلف مردم و طرح سبد کالای دولت آخوند حسن روحانی، باعث اعتراضات اقشار مردم در بسیاری از مناطق و شهرهای کشور شده است. نحوه اجرای این طرح ضد‌مردمی و شیوه اهانت‌آمیز توزبع ابن سبد کذایی خشم مردم را برانگیخته است. در بسیاری از شهرها هم اقشاری که بر اساس محاسبات سرهم‌بندی شده دولت آخوند روحانی از این طرح کنار گذاشته شده‌اند، نسبت به بی‌توجهی حکومت آخوندی به وضعیت معیشتی مصیب‌بارشان تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند.
در بعضی از شهرها مردم محل توزیع سبد کالا را به صحنه اعتراض علیه نظام فاسد آخوندی و دولت آخوند روحانی تبدیل می‌کنند زیرا می‌بایست ساعت ها در صفهای طولانی و کیلومتری بمانند و دست آخر دست خالی به خانه برگردند.
بسیاری از مردم به این موضوع اعتراض دارند که بسیاری از عوامل رژیم درآمدشان به مراتب بالای 500هزار تومان است اما به وفور از مراکز توزیع کالا بدون هیچ مشکلی کالا دریافت می‌کنند.
بسیاری از متعرضان در این زمینه اعتراض دارند که در برف و سرمای طاقت‌فرسای زمستان در صفهای طولانی توزیع سبد کالا در انتظار می‌مانند و دست آخر اجناس از دور خارج شده و تاریخ مصرف گذشته با یک وضعیت اهانت‌آمیز دریافت می‌کنند.
اغلب مراکز اعلام شده برای دریافت سبد کالا پاسخگوی ازدحام مردم نیستند، این در شرایطی است که وابستگان به رژیم به‌راحتی کالاها را دریافت می‌کنند.
طرح سبد کالای دولت روحانی آن‌قدر مفتضح، ضد‌مردمی و اهانت‌آمیز است که روزنامه‌های حامی این دولت ضد‌مردمی نیز به آن اعتراض می‌کنند و به صراحت می‌گویند که این طرح عزت مردم را لکه‌دار می‌کند. در این رابطه روزنامه حکومتی اعتماد19بهمن 92 می‌نویسد: ”در هفته گذشته در صفهای توزیع اقلام غذایی همان اتفاقی افتاد که در چند سال گذشته بارها رخ داد. دقیقاً همان عزتی از مردم ایران لگدکوب شد که در صف‌های توزیع سیب زمینی در پایان دوره اول ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد مشابه آن رخ داد. همان کرامتی از ایرانیان خدشه‌دار شد که خودش (روحانی) در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری وعده حفظ آن را داده بود. در صف‌های توزیع سبد کالایی اهدایی حسن روحانی همان تصویری از مردم ایران ارائه شد که در هشت سال گذشته به جهانیان نشان داده شد و البته روحانی از منتقدان آن بود“. وقتی این روزنامه حکومتی به اهانت‌آمیز بودن طرح سبد کالا و لگدکوب شدن عزت مردم توسط این دولت ضد‌مردمی اعتراف می‌کند، طبعاً خشم و انزجار آن‌چنان فزاینده است که یک روزنامه حکومتی حامی حسن روحانی نیز است بخشی از جفایی که از جانب این دولت به‌اصطلاح تدبیر و امید برمردم رفته را بازگوکند و نسبت به پیامدهای آن به همدستان خود هشدار بدهد.
به‌رغم همه جفاهایی که طی این هفته در مورد اجرای این طرح ضد‌مردمی برمردم گذشت و با وجود این‌که دولت روحانی یکی از اهدافش این بود که مردم را به این وسیله فریب داده و روی آتش خشم نهفته در درون مردم آب بریزد، اما بی‌تدبیری و ندانم کاری در اجرای همین طرح آن گونه بود که بسیاری از مردم مناطق محروم و دور افتاده کشور از این طرح اصلاً خبری نداشته‌اند. در این رابطه روزنامه حکومتی مردم‌سالاری یکی دیگر از روزنامه‌های حامی دولت آخوند حسن روحانی به بی‌اطلاعی بسیاری از مردم از این طرح اذعان می‌کند و می‌نویسد: ”در حالی‌که ارائه سبد کالا و عرضه آن توسط دولت از مهمترین خبرهای روزهای اخیر است، مردم دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ که محروم‌ترین مردم استان و کشور به‌شمار می‌روند، هیچ اطلاعی در خصوص سبد کالا و این‌که سبد کالا چیست ندارند و این در حالیست که مردم این منطقه به علت محرومیت باید پیش از همه عرضه و اطلاع‌رسانی سبد کالا به آنها صورت می‌گرفت. در این میان در منطقه‌یی از کشور که مردم آن محروم‌ترین و فقیرترین مردم منطقه کشور به‌شمار می‌روند و در میان ارتفاعات چند متری برف زندگی می‌کنند و خانه‌های گلی و سنگی خود را در برابر سرمای بالای منفی 30 درجه با هیزم گرم می‌کنند و مستحقق‌ترین افراد برای گرفتن سبد کالا به‌شمار می‌روند، خبری از سبد کالا ندارند و اصلاً نمی‌دانند سبد کالا چیست و به چه کسانی عرضه می‌شود یا این هدیه دولت چه چیزهایی دارد. . دهستان موگویی شامل 15 روستا با جمعیتی در حدود چهار هزار و500نفراست. این دهستان دارای 750 خانوار است و مرکز دهستان موگویی روستای خویه‌است“.
روزنامه رسالت نیز ازقول دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل نوشت: ”از 395هزار کارگر استان اردبیل تنها 15درصد مشمول دریافت سبد کالایی هستند که تلاش می‌کنیم مشکل به وجود آمده در پرداخت سبد به مابقی کارگران برطرف شود. مرتضی مقدم در گفتگو با خبرنگار رسالت در اردبیل اظهار داشت: این نحوه پرداخت سبد کالایی را مناسب و عادلانه نمی‌دانیم و معتقدیم باید همه کارگران مشمول دریافت این سبد باشند چرا که قشر کارگر ضعیف‌ترین و شکننده‌ترین قشر در برابر تورم و گرانی‌ها سالهای اخیر بوده و نتوانسته است آن گونه که مطلوب بوده تأمین معاش و زندگی مناسبی را داشته باشیم“.
با توجه به اعتراف این دو روزنامه رژیم مبنی بر این‌که بخشی از مردم اساساً از وجود چنین طرحی خبر نداشته‌اند و یا این‌که بسیاری ازکارگران زحمتکش از دریافت سبد کالایی محروم شده‌اند نهایت فریبکاری دولت آخوند شیاد حسن روحانی مشخص می‌شود که علاوه بر اهانت برمردم ایران اساساً این طرح دست پخت خود را نیز با نیرنگ، دغل و فریب اجرا می‌کند و تا آنجا که می‌تواند علاوه بر این‌که مردم فقیر و محروم را از گرفتن سبد کالایی محروم کرده است، بلکه بخشی از مردم را نیز نسبت به این طرح بی‌اطلاع گذاشته است که خود نمونه‌ای از دغلکاریها وفریب این شیخ شیاد است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f63609b5-a2e1-4ada-a630-3ec0118b47ea"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات