728 x 90

اعتراض عليه مالكي,اقدامات سركوبگرانه مالكى,گسترش ا

به‌رغم حمله نیروهای مالکی و ۵ کشته و بیش از ۴۰ زخمی، قیام در شهرهای مختلف عراق ادامه دارد

-

تظاهرات مردم عراق در فلوجه در روز لا تراجع
تظاهرات مردم عراق در فلوجه در روز لا تراجع
تظاهرات مردم عراق در روز جمعه با عنوان لاتراجع (کوتاه آمدنی در کار نیست) با شرکت گسترده مردم عراق از ساعتی پیش آغاز شد. به گزارش تلویزیون رافدین در اثر تلویزیونهای الجزیره، بغداد و الرافدین پخش مستقیم از تظاهرات مردم عراق را دقایقی پس از شروع تظاهرات آغاز کردند.
به گزارش تلویزیون الجزیره به‌رغم ممانعتها و استقرار نیروهای امنیتی مالکی برای بستن راهها؛ تظاهرات گسترده در شهر فلوجه در محکومیت سیاستهای مالکی شروع شد.
به گزارش تلویزیون الجزیره سخنران تظاهرات در فلوجه گفت: «دیروز مالکی گفت که اهل سنت دوست ما هستند و حاضر نشد بگوید برادر ما هستند. خمینی روزی اشتباه کرد و گفت که توقف جنگ با عراق یعنی سرکشیدن جام زهر. اما متعهد شد که تا آخرین روز زندگیش قتل عراقیان را ادامه دهد. این سیاست قتل اهل سنت عراق است. آیا شما از مرگ می‌ترسید؟ جمعیت پاسخ داد: نه. سخنران افزود: ما از مرگ نمی‌ترسیم. می‌میریم و پیروز می‌شویم..

به گزارش تلویزیون رافدین نیروهای دولتی عدی الزیدی و قصی الخفاجی را دستگیر نمودند و مانع رسیدن شهروندان به نقطه تجمع تظاهر کنندگان در مسجد ”امام علی“ در بصره می‌شوند. رافدین گفت: مالکی نیروهای ضدشورش مجهز به تانک را روی پل معلق مستقر کرده تا مانع رسیدن تظاهر کنندگان به میدان ”جمعه لاتراجع“ شود.
به گزارش رافدین بر اثر درگیری بین نیروهای مالکی و تحصن کنندگان 5نفر کشته و 20نفر دیگر مجروح شدند. رافدین افزود به‌رغم این تلاشهای مالکی؛ نیروهای سرکوب مجبور به باز کردن مسیرها در برابر جمعیت کثیری که به سمت میدان الحریه حویجه می‌رفتند گردیدند.
به گزارش تلویزیون بغداد؛ سخنران تظاهرات در فلوجه گفت: امروز و امسال شما این را به تمامی جهان می‌گویید که عقب نمی‌نشینیم یا می‌میریم و یا پیروز می‌شویم. درود خدا بر شما درود خدا بر شما ای قهرمانان عراق، ای کسانی که به ظلم تن ندادید، ما روزها و ماهها است که ایستاده‌ایم، و مالکی هم‌چنان حرف می‌زند و وقت‌کشی می‌کند پس ما از امروز به چیزی غیر از سرنگونی مالکی راضی نیستیم و جز به سرنگونی این دولت ظالم رضایت نمی‌دهیم

تلویزیون الجزیره گفت: متحصنان علیه سیاستهای نوری المالکی فراخوان به برگزاری تظاهرات روز جمعه با عنوان ”کوتاه آمدنی در کار نیست“ (لاتراجع) را دادند. تظاهر کنندگان خواستار آزادی زندانیان مرد و زن و الغای قانون مبارزه با تروریسم هستند. آنها هشدار دادند که سقف خواسته‌هایشان ممکن است در صورت برآورده نشدن به سرنگونی المالکی افزایش یابد.

به گزارش تلویزیون رافدین لشگر المثنی همه راههای منتهی به میدان نماز وحدت در مسجد شیخ ضاری در ابوغریب را بسته است اما به‌رغم فشارهای و محدودیتهایی که نیروهای نظامی مالکی با بستن مسیرها ایجاد کرده‌اند. جمعیت انبوه تظاهر کنندگان به میدان ”الحریه“ در حویجه رفتند تا نماز وحدت جمعه لاتراجع را برگزار نمایند».
تلویزیون رافدین در گزارش خود از تظاهرات جمعه کوتاه آمدنی در کار نیست؛ همچنین گفت هیأتهایی از زنان آزاده حویجه به میدان الحریه رسیدند تا به تحصن کنندگان بپیوندند. به گزارش رافدین بین نیروهای ارتش و تحصن کنندگان در فلوجه درگیری ایجاد شد. نیروهای امنیتی مالکی مانع برگزاری تظاهرات و برگزاری نماز وحدت می‌شوند و به مردم حمله کردند و الزامات کار خبرنگاران را مصادر نمودند.
به گزارش تلویزیون بغداد: نیروهای امنیتی جاده‌های منتهی به محل نماز وحدت در حویجه را برای ممانعت از حضور مردم بستند. اما به‌رغم این به‌دلیل فشار مردم جاده‌ها باز شد و دهها هزار نفر در حال آمدن به محل نماز وحدت در فلوجه می‌باشند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f349fec5-8aa9-4327-ba57-5ed8df244d29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات