728 x 90

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۴شهر از ۵۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

آمار قربانیان کرونا در ۳۳۴شهر از ۵۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر است

  • در هرمزگان از ابتدای خرداد شمار جان‌باختگان ۴برابر افزایش یافته است. ۸۵درصد مبتلایانی که زیر دستگاه تنفس قرار گرفته‌اند جان خود را از دست می‌دهند.تاکنون بیش از ۲۵۰نفر از کادر بهداشت و درمان هرمزگان به کرونا مبتلا شده‌اند و دیگر همکاران نیز اکنون بسیار خسته‌اند.
  • در بوشهر در یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به اندازه ۴ماه افزایش پیدا کرده است . در هفته جاری روزانه چند صد بیمار کرونایی در استان شناسایی شده که حال بسیاری از آنان وخیم است و به آی.سی.یو منتقل شدند.
  • در گلستان شمار بستریها از ۱۵۰ به ۳۰۰ رسیده و ۶کودک نیز به‌خاطر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند.

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه ۲۸خرداد ۱۳۹۹ اعلام کرد، آمار جانگداز قربانیان کرونا در ۳۳۴شهر ایران از ۵۲هزار و ۸۰۰نفر بیشتر شده است. شمار جان‌باختگان در آذربایجان غربی به ۱۴۸۵نفر، در اصفهان به ۲۸۰۵نفر، در بوشهر به ۵۰۵نفر، در خراسان رضوی به ۳۲۹۵نفر، در خوزستان به ۴۳۱۵نفر، در سیستان و بلوچستان به ۱۹۶۵نفر، در کرمان به ۷۰۵نفر، در گلستان به ۱۳۴۰نفر، در گیلان به ۲۸۱۰نفر، در لرستان به ۱۸۱۵نفر و در هرمزگان به ۴۱۰نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت رژیم امروز اعلام کرد شمار قربانیان در ۲۴ساعت گذشته را ۱۲۰تن و شمار مبتلایان جدید را ۲۶۱۲تن اعلام کرد.

در تهران، زالی رئیس ستاد کرونا گفت: «در ۲۴ساعت گذشته منتهی به ظهر امروز ۲۵۴بیمار کرونایی در بخش‌های عادی بیمارستانهای استان تهران بستری شدند که در مقایسه با روز پیش از آن ۵.۱درصد افزایش داشته است»(تلویزیون رژیم ۲۷خرداد).

در خراسان رضوی، دبیر قرارگاه مرکزی کرونا در خراسان رضوی گفت: «چند شهرستان به شهرستانهای قرمز استان اضافه شده کماکان شهر مشهد هم قرمز هست... ویروس به‌صورت خزنده دارد در سطح شهر و زیر پوست شهر گسترش پیدا می‌کند در خصوص شهرستان تایباد با توجه به تعداد زیادی بستری در چند روز اخیر تعدادی اتوبوس آمبولانس اعزام کردیم و تعدادی از بیماران را از تایباد منتقل کردیم به مشهد»(تلویزیون آستان رضوی ۲۷خرداد).

در هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «از ابتدای خرداد تاکنون شمار جان‌باختگان ۴برابر افزایش یافته است. در ۲۴ساعت گذشته ۱۲نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند. ۸۵درصد از مبتلایانی که زیر دستگاه تنفس قرار گرفته‌اند جان خود را از دست می‌دهند.اکنون ۴۴نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی.سی.یو) بستری هستند و حال ۲۲نفر نیز وخیم است.تاکنون بیش از ۲۵۰نفر از کادر بهداشت و درمان هرمزگان به کرونا مبتلا شده‌اند و دیگر همکاران نیز اکنون بسیار خسته‌اند»(ایسنا ۲۸خرداد).

در گلستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: «از چند روز گذشته روند شیوع کرونا صعودی شده و پنج شهر آق قلا، بندر ترکمن، گنبدکاووس، مراوه تپه و بندرگز در وضعیت قرمز قرار دارند. در برهه‌ای از زمان تعداد بیماران بستری در استان به ۱۵۰بیمار رسیده بود اما هم‌اکنون ۳۰۰بیمار کرونایی در بیمارستانهای سطح استان بستری هستند»(خبرگزاری مهر ۲۷خرداد). اگر روند شیوع ویروس کوئید ۱۹ ادامه داشته باشد، قرمز شدن همه شهرهای استان دور از انتظار نیست و... آمار مرگ و میر و عوارض ناشی از این ویروس بیشتر خواهد شد. وی هم‌چنین از جان باختن ۶کودک در این استان بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد»(ایرنا ۲۸خرداد).

در بوشهر، معاون استانداری گفت: « در یک هفته گذشته تعداد مبتلایان به اندازه ۴ماه افزایش پیدا کرده است . در هفته جاری روزانه چند صد بیمار کرونایی در سراسر استان شناسایی شده که حال بسیاری از این بیماران وخیم گزارش‌شده و به آی.سی.یو منتقل شده‌اند»(آفتاب ۲۷خرداد).

در خوزستان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: «ظرفیت تخت‌های بیمارستان بزرگ دزفول در حال تکمیل شدن است. از هفته گذشته تصمیم گرفتیم یکی از بخش‌های بیمارستان نظام مافی در شوش و یکی از بخش‌های بیمارستان کارون گتوند برای بستری بیماران کرونایی اختصاص یابند. دزفول بعد از اهواز بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در خوزستان دارد»(ایرنا ۲۸خرداد).

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸خرداد ۱۳۹۹ (۱۷ ژوئن ۲۰۲۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/72be2f5d-5cf7-4d30-bcc9-d910fd05a074"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات