728 x 90

هراس خامنه‌ای از بحران انتخابات و فوران اعتراضات مردمی

سخنرانی ولی فقیه ارتجاع درمشهد در سال جدید
سخنرانی ولی فقیه ارتجاع درمشهد در سال جدید
ولی‌فقیه ارتجاع در اولین سخنرانی خود در سال جدید، هراس شدید خود را از بحران انتخابات و خطر فوران اعتراضات و خیزشها در اثر شقه و شکاف باندهای رژیم، برملا کرد.

خامنه‌ای ضمن اعتراف به دخالت مستقیم شخص خودش برای سرکوب اعتراضات، از خطر فوران خشم مردم به ستوه آمده از بحرانهای معیشتی و اقتصادی علیه تمامیت نظام آخوندی، ابراز وحشت کرد:
خامنه‌ای: در امر انتخابات مرقانون باید عمل بشه، مرقانون باید عمل بشه، نتیجه انتخابات ملت هر چه شد این معتبره، این قانونه، بنده در انتخاباتها دخالت نمی‌کنم، هیچ‌وقت به مردم نگفتم و نمیگم این کس رو انتخاب کنید، آن کس رو انتخاب نکنید یک جا بنده فقط دخالت می‌کنم و آن آنجایی است که کسانی بخواهند در مقابل رأی مردم و انتخاب مردم بایستند و مزاحمت در مقابل مردم رأی مردم، رأی مردم رو بشکنند.

هر کس بخواهد با نتیجه آرای ملت در بیفتد بنده در مقابلش می‌ایستیم در سالهای گذشته هم همینجور بوده، در سال 76 در سال 84 در سال88، در سال 92، بعضی مقابل چشم مردم بوده، مردم مطلع شدند، بعضی رو هم مردم مطلع نشدند، اما این حقیر خوب در جریان قرار گرفتم، در همه این سالهایی که شمردم کسانی بودن که می‌خواستند در مقابل انتخابات به ایستند...
این آنجایی است که من در امر انتخابات دخالت می‌کنم و می‌ایستیم در مقابل مخالفان و معارضین انتخابات.
هدف دشمن این است که بتواند با فشار اقتصادی ملت ایران رو نسبت به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی دلسرد و دلزده کند، بین ملت ایران و نظام اسلامی فاصله بیندازد و هدفهای خودش رو از این راه دنبال کند..
دشمن در تبلیغات وسیع خود تلاش می‌کند که کمبودهای معیشتی و اقتصادی کشور را به نظام اسلامی و جمهوری اسلامی نسبت بدهد، این نقشه دشمن است، آنها می‌خواهند اینجور وانمود کنند که نظام اسلامی قادر نبوده است...

ولی‌فقیه ارتجاع ضمن اذعان به نادرستی آمار و ارقام حکومتی و ابعاد کلان مشکلات و بحرانهای حاد اقتصادی و فساد حکومتی با دجالبازی تلاش کرد مسئولیت خودش را که سرمنشأ فجایع رژیم ولایت فقیه است رفع و رجوع کند و دولت و عوامل تحت‌امر خودش را مقصر قلمداد کند:
وی گفت: هر جا مدیریتهای ضعیف، بی‌حال، نا امید، غیر انقلابی، بی‌تحرک داشتیم، کارها یا متوقف مانده است یا انحراف پیدا کرده است، این مسأله‌یی که وجود دارد. خوب این یک اشکالی است، یک ضعفی است که وجود دارد...
لاکن آن چه که امروز برای ما مشهود است و مقابله چشممان می‌بینیم، می‌بینیم خلأ های اقتصادی ما، خلأ های بزرگی است، یکیش مسأله بیکاری است، بیکاری به‌خصوص بیکاری جوانان، به‌خصوص بیکاری جوانان تحصیل کرده یک خلأ است، یک حفره است.
ما امروز مشکلاتمان در زمینه بخشی از شاخصها مشکلات زیادی است... اما شاخص بیکاری افزایش نشان میده، یعنی بیکاری بیشتر شده است، اینها آمارهای رسمی خود مسئولان است.
یا رشد اقتصادی مثبت نشان می‌دهد اما رشد سرمایه‌گذاری منفی است که این یکی از عیوب اساسی و بزرگ است، یا مثلاً در بعضی از بخشها مثل بخش نفت، پیشرفت داریم، در بعضی از بخشهای دیگر مثل بخش معدن، مسل مسکن عقب رفت داریم، یعنی آمارهای رسمی انسان را قانع نمی‌کند به این‌که حرکت عمومی به سمت رفع مشکلات اقتصادی است.
گفته می‌شود، 15میلیارد دلار صرف قاچاق میشه، این عدد حداقلی است که امروز گفته میشه، این خیلی رقم بالایی است، تا 20میلیارد و 25میلیارد هم گفته میشه...

آخوند روحانی با مجیز گویی مشمئز کننده‌ای از خامنه‌ای، طی نامه‌یی خطاب به خلیفه ارتجاع نوشت: بیانات نخستین روز سال نو در ابلاغ و تأکید ‏بر اجرای مستمر سیاستهای اقتصاد مقاومتی مایه دلگرمی ‏ و موجب تشکر و قدردانی است. و با رهنمودهای صریح حضرتعالی کاستیهای موجود هم جبران خواهد شد.
وی برای جلب نظر بیشتر ولی‌فقیه ارتجاع در جنگ و جدال انتخابات ریاست‌جمهوری رژیم گفت: نخستین جلسه دولت در سال جدید، به تقسیم کار ملی برای جهش در تولید داخلی و افزایش ‏اشتغال اختصاص خواهد یافت و گزارش پیشرفت کار به‌طور منظم به اطلاع خامنه‌ای خواهد رسید.‏

واکنشها در درون رژیم درباره سخنرانی خامنه‌ای
اظهارات وحشت‌آلود ولی‌فقیه ارتجاع در آغاز سال نو در مشهد واکنشهای متفاوتی را در درون رژیم به همراه داشته است و طبق معمول هر باند قسمتی از حرفهای او را انتخاب کرده و به سوخت جنگ باندی علیه باند رقیب تبدیل کرده است.

سخنگوی شورای نگهبان ارتجاع، با هشدار به باند روحانی پیام انتخاباتی خامنه‌ای را در عبارت «ایستادگی مقابل قانون‌شکنان» خلاصه و تأکید کرده است: «نتیجه انتخابات هرچه باشد قابل احترام است». وی افزوده است: «یعنی این‌که رهبری خود پاسدار رأی مردم خواهند بود کما این‌که در سال ۸۸ نیز این‌گونه بود».

یک مهره دیگر باند خامنه‌ای به نام سعید احدیان، گردانندهٴ روزنامه حکومتی خراسان، ابتدا ناشیانه وحشت خامنه‌ای از خشم انفجاری جامعه را آشکار کرد و گفت: «می شد فهمید که (خامنه‌ای) نگران سیاه‌نمایی از وضعیت انقلاب هستند لذا تلاش کردند نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی را حتی با ذکر برخی جزئیات روشن کنند». این مهره باند خامنه‌ای با عنوان مدیر مسؤل روزنامه حکومتی خراسان سخن می‌گفت دغدغه خامنه‌ای را فراتر از چالشهای برگزاری نمایش انتخابات و مربوط به وضعیت نظام خواند و افزود: «هرچه بیشتر دقت کردم، بیشتر مطمئن شدم که واقعاً مباحث آقا اصلاً انتخاباتی نبود بلکه واقعاً بیان مهمترین مسأله کشور بود». وی سپس تصریح کرد که قسمتی از حرفهای خامنه‌ای توصیف دولت روحانی است و در این مورد گفت: «روشن است که عملکرد دولت فعلی در بیانات آقا به‌طور طبیعی بروز خواهد داشت... در جای جای صحبت از ضرورت تحرک و تلاش و انگیزه صحبت شد. واقعاً از نظر من بی‌تحرکی، تنبلی دولتی که رئیس‌جمهورش ساعت کار روزانه‌اش حدود 8ساعت است و کابینه‌اش کابینه کهنسالان است مهمترین نقطه ضعف دولت است». این مهرهٴ باند خامنه‌ای، سپس از صندوق در آمدن روحانی در سال92 را لطف ولی‌فقیه در مورد او دانست و افزود: «نمی‌دانم سال 92 چه کسی می‌خواسته نتیجه انتخابات را عوض کند البته انصافاً هم کمتر از 200هزار رأی خیلی وسوسه انگیز بوده است و حالا مشخص شد اگر (خامنه‌ای) نبود احتمالاً روحانی الآن رئیس‌جمهور نبود. کنایه‌های آقای روحانی واقعاً نمک نشناسی است». وی وحشت خامنه‌ای را از خطر قیام بر اثر ظاهر شدن شکاف در رأس نظام آشکار کرد و گفت: «دلیل (خامنه‌ای) از مطرح کردن این بحث که جایی که در انتخابات دخالت می‌کنند، حفظ رأی مردم است، چه بود؟ آیا نگران اتفاقاتی در انتخابات پیش رو هستند؟ خدا به‌خیر کند».

از آن طرف، مشاور فرهنگی حسن روحانی، اظهارات خامنه‌ای را به چماقی علیه باند خود ولی‌فقیه تبدیل کرد و در توییتر خود نوشت: «انتخابات ستیزان از هر دسته و سازمانی که هستند بدانند باید منتظر مداخله حکیمانه رهبری و مواجهه قاطعانه مردمی باشند».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1c524e3-2444-44d0-8c67-e4445e6b8acc"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات