728 x 90

خبرگزاری فرانسه:‌ پلاکارد تظاهر کنندگان در ژنو «آوایی را توقیف کنید»

تظاهرات علیه شرکت دژخیم علیرضا آوایی در ژنو
تظاهرات علیه شرکت دژخیم علیرضا آوایی در ژنو

خبرگزاری فرانسه روز سه‌شنبه در گزارشی از تظاهرات هواداران مقاومت ایران در ژنو در اعتراض به سفر دژخیم آوایی وزیر دادگستری آخوند روحانی به جلسه حقوق‌بشر ژنو گفت:‌ تظاهر کنندگان روز سه‌شنبه در جلوی مقر سازمان ملل در ژنو در حالی که دیپلوماتها در حال خروج از سالن شورای حقوق‌بشر بودند،   علیه حضور وزیر دادگستری  رژیم ایران که پیش از این تحت تحریمهای سوئیس و اروپا قرار داشت،  تجمع کردند.  تظاهر کنندگان در خارج از مقر سازمان ملل پلاکاردهای مربوط به گروه‌های اپوزیسیون در خارج را حمل می‌کردند که در آن نوشته شده بود «آوایی را توقیف کنید».

تظاهر کنندگان همچنین هرمی از کفش درست کرده بودند که سمبل هزاران زندانی سیاسی اعدام شده در سال 1988بود که آوایی متهم به مشارکت در آن است.  

سافورا محمودی، دانشجوی حقوق و علوم سیاسی به خبرگزاری فرانسه گفت: "او یک قاتل است و من شوکه شدم که سازمان ملل از او دعوت کرده است تا در کنفرانس حقوق‌بشر شرکت کند.

سوئیس و اتحادیه اروپا این وزیر رژیم ایران  را در زمانی که یکی از مقامهای قضایی در ایران بود، "مسئول نقض حقوق‌بشر، دستگیریهای خودسرانه و محرومیت زندانیان از حقوق آنها و اعدام ها" دانستند.

عفو بین‌الملل می‌گوید حدود 5000زندانی ظرف چند ماه در سال 1988در زندانهای ایران کشته شدند.

قبل از این‌که آوایی بالای سن برود، گروهی از دیپلومات ها به‌عنوان اعتراض سالن را ترک کردند.

چند روز پیش نیز، نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل از شورای حقوق‌بشر برای دعوت وزیر ایرانی انتقاد کرد و او را متهم به ارتکاب برخی از بدترین نقض حقوق‌بشر در ایران نمود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f1435554-f4bd-4bbe-a956-9c8ab2e7df7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات