728 x 90

وزیر خارجه آمریکا ارسال نامه از جانب ترامپ برای خامنه‌ای را دروغپردازی رژیم ایران خواند

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه گفت آمریکا فشار تحریم‌های اقتصادی بر رژیم ایران را تشدید خواهد کرد تا این رژیم از خشونت دست بردارد و وارد تعامل با تلاشهای دیپلماتیک شود.

پمپئو در تکذیب خبر دروغ منتشر شده توسط رژیم آخوندی مبنی بر این‌که ترامپ از طریق عمان برای خامنه‌ای نامه فرستاده است، گفت: پرزیدنت ترامپ پیامی از طریق عمان که خواستار مذاکرات با رژیم ایران باشد، نداده است. سران رژیم ایران حقیقت را برای خود خطرناک می‌دانند و از همین رو دست به دروغپردازی می‌زنند. واقعیت این است که رژیم ایران اخیراً دیپلماسی تاریخی آمریکا از طریق آبه نخست‌وزیر ژاپن را رد کرد و به نفتکش ژاپنی در دریای عمان حمله کرد و هواپیمای آمریکایی را که برفراز حریم هوایی بین‌المللی پرواز می‌کرد، ساقط کرد.

وزیر خارجه آمریکا افزود: آمریکا جای هیچ شکی باقی نگذاشت که این پهپاد آمریکایی در حریم هوایی بین‌المللی هدف قرار گرفته است و نقشه دست‌ساز ظریف وزیر خارجه رژیم ایران که می‌خواهد خلاف این را ثابت کند، هیچ اعتباری ندارد. حمله به این پهپاد، دومین حمله‌یی است که رژیم ایران علیه پهپادهای آمریکایی صورت داده است.

پمپئو همچنین گفت: تصمیم اعزام نیروها به منطقه که ما در پاسخ به حملات غیرمسئولانه رژیم ایران گرفته‌ایم هدفش بازدارندگی رژیم ایران از دستیابی به تسلیحات اتمی و سیستمهای پرتاب آن است. هدف اعزام نیروها همچنین جلوگیری از اقدامات تهدیدآمیز این رژیم به‌عنوان اولین حامی تروریسم در جهان، علیه آمریکاست.

وزیر خارجه آمریکا گفت به‌خاطر صلح و ثبات در خاورمیانه، پرسنل آمریکایی از پایگاه هوایی بلد در عراق خارج نمی‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ecde2ee0-5eae-406b-9f0e-b256e2f20347"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات