728 x 90

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه: «رژیم آخوندی» از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه
ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه
ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه روز سه‌شنبه 16آبان 96 در سایت خود در یک موضعگیری مطبوعاتی اعلام کرد که مسئولیت «رژیم آخوندی حاکم بر ایران» در حمایت از گروه‌های تروریستی و ترویج بنیادگرایی و جنگ‌افروزی و فتنه‌انگیزی و حمایت از سرکوب و استبداد و جلوگیری از خواسته‌های خلقها و حقوقشان برای آزادی و عدالت، واضح و آشکار شده است.

این ائتلاف همبستگی خود را با دولت و مردم عربستان در مواجهه با اعمال رژیم ایران و دم و دنبالچه‌های تروریستی‌اش در منطقه به‌خصوص شبه‌نظامیان حوثی و حزب‌الله اعلام کرد و ایستادگی عربستان در مقابل نقش فاجعه‌بار رژیم ایران را ستود.

ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه در این موضعگیری مطبوعاتی، شلیک موشک بالستیکی از طرف شبه‌نظامیان حوثی به‌سوی ریاض را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:‌

عضو ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه:‌ بمباران سلمیه توسط رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران بود

عقاب یحیی عضو هیأت سیاسی ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه گفت بمباران شهر سلمیه چند روز بعد از اظهارات قاسم سلیمانی انجام گرفت که گفته بود اهالی این شهر بنیادگراتر از داعش هستند.

سایت این ائتلاف روز ۲۷شهریور ۹۶به‌نقل از عقاب یحیی افزود رژیم اسد و بوقهایش می‌خواهند توجهات را روی داعش ببرند که گویا آن بمباران کار داعش بوده است در حالیکه شاهدان زنده در منطقه می‌گویند که این موشکها از طرف رژیم اسد و شبه‌نظامیان تروریست هواداران رژیم ایران شلیک شده است.

وی گفت هدف رژیم اسد و سردمداران تهران این است که اهالی منطقه را بترسانند و آنها را مجبور به کوچ کنند و یا مبالغی باج‌گیری کنند.

وی تأکید کرد که اهالی این منطقه عزم جزم کرده‌اند که با استبداد و دیکتاتوری بجنگند و این عمل نیازمند کار و فدای بیشتری است.

اپوزیسیون سوریه در نشست سوچی روسیه شرکت نخواهند کرد
ائتلاف نیروهای ملی و انقلابی مخالف رژیم اسد با حمایت از مذاکرات در ژنو، از عدم شرکت در نشست شهر سوچی روسیه با عنوان گفتگوهای ملی سوریه خبر داد.

این ائتلاف که مخالفان سوری را شامل می‌شود، با انتشار بیانیه‌یی در خصوص نشست گفتگوهای ملی سوریه که قرار است در شهر سوچی روسیه برگزار شود، اعلام کرد: نشستی که قرار است در سوچی برگزار شود، به‌معنای به حاشیه راندن روند صلح سازمان ملل و نتایج مذاکرات ژنو است.

آناتولی ۱۲آبان ۹۶ افزود در این بیاینه با اشاره به حمایت روسیه از روند صلح ژنو، برگزاری نشست سوچی نادیده گرفتن بیانیه ژنو یک، قطعنامه‌های سازمان ملل و مشروعیت بین‌المللی عنوان و تصریح شده که برگزاری گفتگوهای ملی و تدوین قانون اساسی وظیفه و مسئولیت دولت انتقالی است.

در بیانیه مذکور هم‌چنین آمده است که 'عدم شرکت ائتلاف ملی و ستاد کل ارتش آزاد سوریه در نشست سوچی مهر تأیید بر حمایت آنها از فرآیند انتقال قدرت سیاسی در مذاکرات ژنو است'.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eb40ec00-c369-47ae-9196-5b5db5d46cf8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات