728 x 90

آمریکا نهادهای ایرانی مشوق ترور سلمان رشدی را تحریم می‌کند

سلمان رشدی
سلمان رشدی

وال‌استریت ژورنال در مقاله‌یی به‌نقل از منابع آگاه پنجشنبه ۲۴شهریور نوشت: «دولت بایدن در نظر دارد نهادها و سازمانهای وابسته به رژیم ایران را که مشوق ترور سلمان رشدی بودند تحریم کند. این تحریم‌ها شامل محدود کردن دسترسی این نهادها به سیستم مالی جهانی خواهد بود».

مقامات آمریکایی می‌گویند که عناصر رژیم ایران به‌دلیل حمایت از فتوای سال۱۹۸۹ آیت‌الله خمینی، برای قتل آقای رشدی، مسئول هستند.

افراد آشنا به این موضوع می‌گویند که پس از این‌که این سلمان رشدی رمان نویس ماه گذشته در یک مراسم در نیویورک مورد ضرب و شتم قرار گرفت، دولت بایدن در حال بررسی تحریم‌هایی است که نهادهای مرتبط با ایران را به‌دلیل تشویق به حملات به سلمان رشدی هدف قرار می‌دهد.

به گفته این افراد، تحریم‌های مورد بررسی شامل محدود کردن دسترسی این نهادها به سیستم مالی جهانی است. به‌گفته این افراد، برخی از آنها برای کشتن آقای رشدی جوایزی در نظر گرفته‌اند که به اعتقاد ایالات متحده انگیزه چنین حملاتی است.

سلمان رشدی روز جمعه بیست و یکم مرداد در نیویورک از سوی مرد بیست و چهار ساله‌ای به نام هادی مطر مورد حمله با چاقو قرار گرفت.

خمینی، در واپسین ماه‌‌های حیات خود در بهمن ۱۳۶۷ با صدور فتوایی خواستار مرگ رشدی به دلیل نگارش این کتاب شد.
رژیم  ایران برای هر کسی که رشدی را بکشد، بیش از ۳میلیون دلار پاداش تعیین کرده است. در شهریور ۱۳۹۱ «بنیاد ۱۵خرداد» که یک بنیاد مذهبی نیمه رسمی در ایران است، جایزه قتل سلمان رشدی را ۵۰۰هزار دلار افزایش داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea27383d-dbe1-423c-87d8-c013cb29a49d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات