728 x 90

دونالد ترامپ از تحریم کره شمالی توسط شورای امنیت استقبال کرد

دونالد ترامپ
دونالد ترامپ
رئیس‌جمهوری آمریکا، از تحریمهای جدید علیه کره شمالی استقبال کرد. دونالد ترامپ روز جمعه در توئیتر خود نوشت: همین الآن شورای امنیت سازمان ملل با ۱۵رأی موافق و بدون رأی مخالف، به تحریمهای تازه علیه کره شمالی رأی داد. این نشان می‌دهد جهان صلح می‌خواهد، نه مرگ! شب گذشته شورای امنیت با تصویب قطعنامه‌یی به تشدید تحریم‌ها علیه کره شمالی رأی داد. به موجب این قطعنامه ۹۰درصد صادرات نفت به کره شمالی قطع می‌شود. هم‌چنین همه شهروندان کره شمالی باید ظرف ۱۲ماه به کشورشان بازگردند. این به‌معنی قطع یک منبع مهم ارز خارجی برای کره شمالی است. این قطعنامه که آمریکا پیش‌نویس آن را تهیه کرده بود، هم‌چنین میزان واردات نفت خام کره شمالی را به چهار میلیون بشکه در سال محدود می‌کند.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز از تحریم کره شمالی با اکثریت آرای شورای امنیت گفت این پیام روشنی را برای پیونگ یانگ است، مبنی بر این که سرپیچی بیشتر باعث افزایش مجازات و انزوای بیشتر خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین نیز خواستار اجرای این تحریمها توسط تمامی کشورها شده و همه طرفهای درگیر در بحران شبه جزیره کره را به خویشتنداری دعوت کرده است.

کره جنوبی نیز از قطعنامه تحریمی شورای امنیت سازمان ملل استقبال کرده است.

تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل که دهمین بسته تحریمی علیه کره شمالی است، چهارمین اقدام شورای امنیت در تشدید تحریم‌های پیونگ‌یانگ در شش ماه گذشته است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e0c8a665-950a-4633-a1c1-a296f6bf0cca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات