728 x 90

دخالت رژیم ایران در انتخابات آمریکا: ارسال اطلاعات کمپین ترامپ به کمپین بایدن

انتخابات آمریکا
انتخابات آمریکا

به گزارش رویترز آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند عوامل سایبری رژیم ایران به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا در طول تابستان برای افرادی که در کمپین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس‌جمهور وقت آمریکا مشارکت داشتند، پیام‌هایی ارسال کردند که حاوی مطالب غیرعلنی از ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه ریاست‌جمهوری بود.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت اف.بی.آی، و دفتر مدیر اطلاعات ملی آمریکا در بیانیه مشترکی اعلام کردند:

FBI جزئیات بیشتری در مورد تلاش‌های رژیم ایران برای ایجاد اختلاف و شکل‌دهی به نتیجه انتخابات ایالات متحده کسب کرده است. بازیگران سایبری مخرب رژیم ایران در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه ایمیل‌های ناخواسته‌ای را برای افرادی که در آن زمان با کمپین جو بایدن مرتبط بودند ارسال کردند که حاوی گزیده‌ای از مطالب دزدیده شده و غیرعلنی از ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق ترامپ به‌عنوان متن ایمیل‌ها بود.

«علاوه بر این، عوامل سایبری مخرب رژیم ایران از ژوئن به تلاش‌های خود برای ارسال مطالب دزدیده شده و غیرعلنی مرتبط با کمپین انتخاباتی رئیس‌جمهور سابق ترامپ به سازمانهای رسانه‌یی آمریکا ادامه داده‌اند».

 

مسئول و سخنگوی رسانه‌یی ستاد انتخاباتی ترامپ روز پنجشنبه ۲۹شهریور در یک توئیت نوشت: این اثبات دیگری بر دخالت فعال رژیم ایران در انتخابات آمریکاست زیرا آنها می‌دانند که ترامپ در صورتی که مجدداً انتخاب شود تحریم‌های سخت‌گیرانه‌اش را باز خواهد گرداند و در برابر حکومت ترور آنها ایستادگی خواهد کرد.

وی از کامالا هریس و بایدن خواست توضیح دهند که آیا از مطالب هک شده رژیم ایران که برای ستاد انتخاباتی آنها فرستاده شده بود، استفاده کرده‌اند یا خیر؟ و هم‌چنین توضیح دهند از چه زمانی از این موضوع مطلع بودند؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da00671a-dbdc-403c-9618-d20af3982979"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات