728 x 90

تحریم‌ها علیه ایران,روابط ایران آمریکا,

اد رویس: رژیم ایران آمریکایی‌ها را برای باج‌گیری بازداشت می‌کند

-

ادرویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا_آرشیو
ادرویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا_آرشیو
ادرویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه 5مرداد 96اعلام کرد:
رژیم ایران دست به «اقدام زبونانه بازداشت شهروندان خارجی بر اساس اتهام‌های جعلی» می‌زند و در تناقض با کنوانسیون بین‌المللی ضد گروگان گیری، از آنها به‌عنوان گروگان برای باجگیری استفاده می‌کند.

وی در سخنانی در مجلس نمایندگان گفت «آمریکایی‌هایی که قبلاً توسط رژیم ایران زندانی شده‌اند گفته‌اند به آنها شوک الکتریکی زده شده، شلاق خورده، و در سلول انفرادی نگهداری شده‌اند. آنها اغلب از دسترسی به خدمات پزشکی محروم بوده و پیوسته مجبور به خوابیدن بر روی زمین بودند، البته اگر اجازه خوابیدن داشتند.»

اد رویس افزود «چرا رژیم ایران تمایل به بازداشت آمریکایی‌ها با اتهام‌های ساختگی و سیاسی دارد؟ زیرا رژیم ایران معتقد است می‌تواند، برخلاف کنوانسیون بین‌المللی ضد گروگان گیری، از شهروندان آمریکا به‌عنوان اهرم فشار برای مصالحه بر سر خواسته‌هایی مانند باج یا کاهش تحریم‌ها استفاده کند.»

کنوانسیون بین‌المللی ضد گروگان‌گیری در سال۱۹۷۹ میلادی توسط شورای امنیت سازمان ملل‌متحد تصویب شد و ۱۷۶کشور مختلف جهان، از جمله رژیم ایران که در سال ۲۰۰۶ به آن پیوست، آن را امضا کرده‌اند.

اد رویس همچنین گفت «هفته گذشته، دولت (ایالات متحده) از ایران خواست یا این آمریکایی‌ها را که ناعادلانه بازداشت شده‌اند را آزاد کند، یا با پیامدهای جدی و جدیدی روبه‌رو شود. ما از اقدامات دولت تقدیر می‌کنیم، و به وسیله‌این قطعنامه خواهان ادامه توجهات به این موضوع، تا وقتی که همه آنها سالم به خانه بازگردند، هستیم».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d507e85d-5b8b-4f14-a9fb-e310ed065a86"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات