728 x 90

اخبار سوريه,حمايت جهاني از مقاومت ایران,

مصاحبه اختصاصی جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه با سیمای آزادی

-

جرج صبرا معاون هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
جرج صبرا معاون هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه
جرج صبرا رئیس شورای ملی سوریه و از اعضای هیأت مذاکره‌کننده اپوزیسیون در گفتگوهای مونیخ، در مصاحبه با سیمای آزادی به تشریح وضعیت این گفتگوها پرداخت و بر همبستگی اپوزیسیون سوریه با مقاومت ایران در نبرد علیه دیکتاتوریهای حاکم بر تهران و دمشق تأکید کرد:

ابتدا می‌خواهم به سیمای آزادی و به بینندگان و شنوندگان آن در هر کجا که هستند سلام کنم، به‌خصوص سلام کنم به ایرانیان آزاده‌یی که با ما برای خلاصی از دست دیکتاتوری و استبداد حاکمیت طاغوتها چه در تهران و چه در دمشق و یا هر جای دیگر جهان شریکند.

در رابطه با آنچه طی روزهای اخیر در سوئیس جریان دارد، چیزی بیشتر از تلاش گروه بین‌المللی حامیان سوریه معروف به «آی.اس.اس.جی». برای عبور از موانع در مقابل مذاکرات 25ماه جاری که توسط آقای دیمیستورا مشخص و مقرر شده نیست.

زیرا دلایل این‌که ما را در هیأت عالی مذاکرات دعوت کردند که به‌نام مردم سوریه صحبت می‌کند و آنها را در میز مذاکره نمایندگی می‌کند، روشن است. ما 2 هفته قبل شرکت در مذاکرات ژنو را تعلیق کردیم. چون رژیم و متحدان آن در تهران و مسکو و دم و دنبالچه‌هایش در عراق و لبنان که در خاک سوریه می‌جنگند و هر روز مردم سوریه را به‌قتل می‌رسانند، به التزامات خود طبق قطعنامه 2254 شورای امنیت متعهد نبودند. به همین دلیل ما بحث در مورد آتش‌بس را رد کردیم. زیرا آتش‌بس بایستی جزیی از روند سیاسی باشد و نه در مرحله ماقبل از مذاکرات و یا در مرحله مذاکرات. مذاکره‌یی موفق است که نتیجه‌اش راه‌حل سیاسی باشد که انتقال سیاسی در سوریه را محقق کند و حاکمیت را از دست هیأت حاکمه خونریز در بیاورد، همان چیزی که مردم سوریه اراده کرده‌اند.

به هر حال در چند روز آینده ارادهٴ این رژیم و متحدانش در تهران و مسکو در مورد گزینهٴ راه‌حل سیاسی به آزمایش کشیده خواهد شد. زیرا ما معتقدیم که آنها هم‌چنان راه‌حل نظامی و امنیتی را انتخاب می‌کنند، چون با ماهیت تروریستی و کینه‌توزانه‌شان علیه مردم سوریه هم‌خوانی دارد.

قطعاً ما وظیفه خود می‌دانیم که به آزادگان ایران پیام بفرستیم و اعلام همبستگی کنیم. کسانی که برادران ما در نبردی مشترک هستند، نبرد برای آزادی و خلاصی از دست طاغوت‌ها.
ما تجربه طولانی و صبر و پایداری و دستاوردهای بزرگشان در مسیر آرمان خلقشان و برای صلح و ثبات در منطقه را تقدیر می‌کنیم و ما اعراب و ایرانیان، از خلقهای قدیمی منطقه هستیم که تاریخ و تمدن و فرهنگ منطقه را بنا گذاشتند. نقاط مشترک بسیاری داریم که حیاتی پر جنب و جوش و خیرات و برکات برای مردممان و امنیت، ثبات و سعادت در آینده به‌دست بیاوریم.
ما معتقدیم که رژیم آخوندی (در) تهران در مسیر جهنم به پیش می‌رود و رژیم فعلی اسد در دمشق نیز به‌سمت جهنم می‌رود و دروازه‌هایی در مقابل خلقهای ایران و عرب در تمامی کشورهای عربی برای استقلال واقعی و ایجاد زمینه‌های بیداری و آگاهی در منطقه گشوده خواهد شد. به انقلابیون ایران در جبهه مقاومت ایران درود می‌فرستیم و معتقدیم که پیروزی آنها پیروزی ما نیز خواهد بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d9631ce8-3271-41b1-9802-c07bc4a7df19"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات