728 x 90

فیگارو: حمله به پایگاه تاجی پس از دیدار شمخانی

سکوهای پرتاب موشک مینی کاتیوشای شبه‌نظامیان رژیم آخوندی
سکوهای پرتاب موشک مینی کاتیوشای شبه‌نظامیان رژیم آخوندی

روزنامه فرانسوی فیگارو جمعه ۲۳ اسفند ۹۸ نوشت: حملات اخیر عوامل رژیم آخوندی به پایگاه تاجی در عراق را به سفر پاسدار شمخانی به این کشور و چراغ سبز این رژیم ربط داد و نوشت: آیا تصادفی است که حمله به پایگاه تاجی تنها چند روز پس از دیدار علی شمخانی...از بغداد روی می‌دهد؟ به‌لحاظ رسمی، او برای مشاوره‌هایی جهت تعیین نخست‌وزیر بعدی عراق به بغداد رفته بود.. اما این هم روشن است که وابستگان عراقی رژیم ایران خود نمی‌توانند ابتکار حمله به پایگاههای محل استقرار سربازان آمریکایی را برعهده گیرند بدون این‌که پیش‌تر چراغ سبز تهران را گرفته باشند.

 

فیگارو افزود: پس از کشته شدن پیمانکار آمریکایی و در پی آن بمباران سنگین پایگاههای شبه‌نظامیان هوادار رژیم ایران این گروهها با حمله به سفارت آمریکا در بغداد راه تشدید تضاد را در پیش گرفته بودند. این رویداد قطعاً در تصمیم دونالد ترامپ برای حذف قاسم سلیمانی مؤثر بود و این اقدام ضربه بسیار سنگینی برای حکومت ایران محسوب می‌شد، به‌خصوص که به هیچوجه انتظار آن را نداشت.

 

روزنامه فیگارو در ادامه نوشت: آیا این شبه‌نظامیان با علم بر این‌که پدرخوانده آنها در حکومت ایران پس از تحمل چند شکست از جمله در انتخابات مجلس که سه هفته پیش با میزان بسیار ضعیف مشارکت رأی دهندگان برگزار شد، اکنون درگیر بحران ویروس کرونا است، صبر و انتظار در پیش خواهند گرفت؟

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cff993fa-551c-43d4-a574-7282c679ee8c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات