728 x 90

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۳هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

آمار جانگداز قربانیان کرونا از ۳۰۳هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است

 

  • وزارت بهداشت رژیم: بیشترین بستری در هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین مرگ و میر در البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش‌شده است.
  • دانشگاه پزشکی ایران: جهش‌ها صرفاً منوط به گونه‌های خارجی نیست جهش‌هایی در داخل داریم و به احتمال زیاد این روند ادامه دارد.
  • دانشگاه پزشکی جندی شاپور: واکسنهای خوزستان تقریباً تمام شده است و منتظر واکسن هستیم تا واکسیناسیون را ادامه دهیم.
  • دانشگاه پزشکی اصفهان: در ۲۴ساعت گذشته ۲۰۳بیماران کرونایی بستری شده‌اند، : در حالی‌که ۱۷۴بیمار ترخیص شده‌اند.
  • ایسنا: گسترش ویروس هندی و آفریقایی در سطح کشور، موجب افزایش در مورد پیک پنجم در مازندران شده است.

 

سازمان مجاهدین خلق ایران بعدازظهر امروز سه‌شنبه ۱۱خرداد۱۴۰۰ اعلام کرد آمار جانگداز جان‌باختگان کرونا در ۵۴۳شهر از ۳۰۳هزار و ۵۰۰نفر بیشتر است. شمار قربانیان در آذربایجان شرقی به ۱۲۴۵۸نفر، در آذربایجان غربی به ۱۱۴۰۸نفر، در اردبیل به ۳۷۸۵نفر، در البرز به ۸۵۴۳نفر، در اصفهان به ۲۰۲۶۰نفر، در ایلام به ۳۱۸۶نفر، در تهران به ۷۱۰۹۶نفر، در خراسان جنوبی به ۲۸۱۶نفر، در خراسان رضوی به ۱۸۴۴۰نفر، در خراسان شمالی به ۴۳۷۳نفر، در خوزستان به ۱۸۹۴۴نفر، در سیستان و بلوچستان به ۶۹۹۱نفر، در فارس به ۱۰۱۰۲نفر، در قزوین به ۳۴۸۴نفر، در کردستان به ۵۱۹۲نفر، در کرمان به ۶۷۷۸نفر، در گلستان به ۷۳۵۰نفر، در لرستان به ۱۲۱۶۰نفر، در مرکزی به ۶۳۰۸نفر، در هرمزگان به ۳۷۶۵نفر، در همدان به ۶۶۹۸نفر و در یزد به ۵۱۰۷نفر رسیده است.

 

لاری سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: «وضعیت بیماری هم‌چنان ناپایدار، حساس و شکننده بوده و در برخی شهرهای قرمز، کرونای هندی و آفریقای جنوبی در حال انتشار است. بیشترین میزان بستری در هفته گذشته در چهارمحال و بختیاری، ایلام و خوزستان و بیشترین مرگ و میر در البرز، چهار محال و بختیاری و خراسان شمالی گزارش‌شده است» (ایسنا ۱۱خرداد۱۴۰۰).

 

در تهران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: «ابتلای تعدادی از شهروندان به کرونای هندی و آفریقایی در برخی مناطق، احتمال شیوع آن در سایر استانها را بیشتر کرده است. در روند بیماری شاهد جهش‌هایی در داخل کشور هم بودیم و به احتمال زیاد این روند ادامه خواهد یافت. جهش‌ها صرفاً منوط به گونه‌های خارجی نیست» (ایسنا ۱۱ خرداد۱۴۰۰). معاون همین دانشگاه گفت: «موج چهارم از نظر تعداد ابتلاء نسبت به موج‌های دیگر سهمگین‌تر است. کمی طولانی‌تر بوده و موارد ابتلاء در آن بیش از موج‌های دیگر بوده است» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱خرداد۱۴۰۰).

در کرمان، رئیس بیمارستان ۱۲فروردین کهنوج گفت: «شمار بیماران فراتر از حد تصور بوده و بیماران بستری و سرپایی افزایش چشمگیر یافته، ۹۰درصد تختها تکمیل و فشار بی‌سابقه به کادر درمان تحمیل شده است» (خبرگزاری صدا و سیما رژیم ۱۱خرداد۱۴۰۰).

در خوزستان، رئیس دانشگاه پزشکی جندی شاپور از اتمام موجودی واکسن در خوزستان خبر داد و گفت منتظر محموله واکسن هستیم تا واکسیناسیون ادامه یابد (ایسنا ۱۱خرداد۱۴۰۰).

در مازندران، «گسترش ویروس هندی و آفریقایی در کشور، موجب افزایش نگرانی‌ها جهت آغاز پیک پنجم در مازندران شده است. سرپرست پلیس راه مازندران گفت: از ۱۱ تا۱۷ خرداد، ممنوعیت تردد بین استانی داریم و پلاک‌های بومی هر استان اجازه ورود به استان دیگر ندارند و پلاک‌های مازندران اجازه خروج نخواهند داشت» (ایسنا ۱۱خرداد۱۴۰۰).

در اصفهان، سخنگوی دانشگاه پزشکی گفت: «در ۲۴ساعت گذشته ۲۰۳نفر از بیماران جدید مبتلا به کرونا بستری شده‌اند، در حالی‌که در این بازه زمانی ۱۷۴بیمار ترخیص شده‌اند» (خبرگزاری حکومتی مهر ۱۱خرداد۱۴۰۰).

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱خرداد۱۴۰۰ (اول ژوئن ۲۰۲۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb04ac9f-5f5b-413b-98cc-414cd8128c99"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات