728 x 90

محاکمه یکی از عوامل جاسوسی رژیم ایران در آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا
وزارت دادگستری آمریکا

وزارت دادگستری آمریکا روز جمعه ششم مهر با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد که یک ایرانی به نام ابوذر رحمتی، ۴۲ ساله، شهروند آمریکا و ساکن ویرجینیا را که پیمانکار سابق اداره هوانوردی فدرال آمریکا بوده به‌دلیل جاسوسی و فروش اطلاعات محرمانه به حکومت ایران دادگاهی و محاکمه کرده است.
به گفته وزارت دادگستری آمریکا اولین دادگاه او روز جمعه در واشنگتن دی. سی برگزار شده است.
وزارت دادگستری آمریکا کیفرخواست، ابوذر رحمتی را همکاری با عوامل اطلاعاتی حکومت ایران، استخدام به‌عنوان پیمانکار اداره هوانوردی فدرال آمریکا و انتقال اطلاعات محرمانه از صنعت انرژی خورشیدی این کشور، به طرف ایرانی عنوان کرده است.
این در حالی است که وزارت دادگستری آمریکا پیشتر و در ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ نیز جفری چنس نادر، شهروند ایرانی-آمریکایی ۶۸ ساله را به صادرات غیرقانونی قطعات هواپیماهای تولید شده در آمریکا به جمهوری اسلامی متهم کرد.
به‌دنبال دستگیری جفری چنس نادر، متیو اولسن، معاون دادستان کل در بخش امنیت ملی وزارت دادگستری، این دستگیری را نشانگر «تعهد آمریکا در جلوگیری از دستیابی رژیم جمهوری اسلامی به تجهیزات نظامی» دانست و افزود: «ما با جدیت به تحقیق، مختل کردن و پاسخگو کردن شبکه‌های جنایی که فناوریهای حساس را برای دولتهای متخاصم و سرکوبگر تأمین می‌کنند، ادامه خواهیم داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c88241ed-c19e-4d47-be6a-91ea225f7a40"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات