728 x 90

جایزه سه میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری احمد لاریجانی دلال رژیم ایران

جایزه سه میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری احمد لاریجانی دلال رژیم ایران
جایزه سه میلیون دلاری آمریکا برای دستگیری احمد لاریجانی دلال رژیم ایران

آمریکا برای دستگیری یک دلال رژیم ایران به‌دلیل قاچاق صادرات غیرقانونی سه میلیون دلار جایزه تعیین کرد. دفتر محلی پلیس فدرال آمریکا در ایالت مینه سوتا، با صدور اطلاعیه‌یی اعلام کرد حسین احمد لاریجانی، ۵۵ساله، متهم به فریب دادن آمریکا از طریق تقلب، قاچاق، صادرات غیرقانونی، و ممانعت از اجرای عدالت اضطراری بین‌المللی است و گمان می‌رود در ایران باشد. وی این نقشه را از طریق یک شرکت وابسته به رژیم ایران، سه شرکت در سنگاپور و همچنین چهار همدست در سنگاپور اجرا کرد.

 

دفتر محلی پلیس فدرال آمریکا در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، روز سه‌شنبه با صدور اطلاعیه‌یی در مورد یک شهروند ایرانی که به اتهام توطئه برای فریب دادن ایالات متحده تحت تعقیب قرار دارد، اعلام کرد بابت دریافت هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری یا محکومیت او شود، تا حداکثر ۳میلیون دلار جایزه خواهد داد.

 

حسین احمد لاریجانی از سوی اف.بی.آی، وزارت امنیت ملی و وزارت بازرگانی آمریکا به اتهام دست داشتن در تأمین غیرقانونی فناوری که در آمریکا آغاز شد و بعدها در دستگاه‌های انفجاری دست سازی به کار گرفته شد که نیروهای آمریکایی و ائتلاف را بین سال‌های ٢٠٠٨ و ٢٠١٠ در عراق هدف قرار داد، تحت تعقیب است.

 

لازم به یادآوری است که نامبرده این نقشه را از طریق یک شرکت ایرانی، سه شرکت در سنگاپور، و همچنین چهار همدست در سنگاپور اجرا کرد؛ که سه همدست او دستگیر و به ایالات متحده تحویل داده شده، به جرم خود اعتراف کرده، در زندان فدرال دوره محکومیت را گذرانده و به سنگاپور بازگردانده شدند.

همدست دیگر متهم هنوز در سنگاپور است و دستگیر نشده است.

به‌دنبال طرح اتهام علیه حسین احمد لاریجانی، در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰ حکم بازداشت فدرال برای او در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه کلمبیا در واشنگتن دی.سی صادر شد.

 

بیشتر بخوانید

خنثی شدن قاچاق قطعات موشک به ایران از فرودگاه هیترو لندن

بنا‌ به گزارش دیلی میل ۱۱مرداد ۹۷، مأموران مرزی فرودگاه هیترو لندن موفق شدند قاچاق قطعات موشک از بریتانیا به ایران را خنثی کنند. نیروی مرزی بریتانیا حداقل دو قطعه «او رینگ O ring - » که قرار بود در پروازی از فرودگاه بین‌المللی هیترو به ایران منتقل شوند را متوقف کردند.

قطعات اورینگ یاد شده را که در بازرسی از محموله‌ای کشف شدند می‌توان برای آببندی کلاهک موشک ها بکار برد.

این اجزای کوچک و ارزان قیمت موشک، قطعاتی لاستیکی هستند که برای جلوگیری از نشت محتویات در بین لوله‌های موشک بکار گرفته می‌شوند. به‌رغم ادعای صادر‌کننده این قطعات، که آنها را برای استفاده در صنعت نفت ایران ارسال می‌کند، ولی کارکنان مرزی ارسال آنها به ایران را متوقف‌ ساختند و گفتند قصد واقعی از ارسال این «او رینگها O ring» بکارگیری آنها برای موشک بوده است.

بنا‌ به گزارش اویینیگ استاندارد تحقیقاتی در مورد ارسال این قطعات در جریان است که می‌تواند منجر به اتهام جنایی علیه کسانی شود که مسئول این کار بودند.

مونیکا رنچ معاون مدیر نیروی مرزی بریتانیا در فرودگاه هیترو از اظهارنظر در مورد این‌که آیا در این رابطه دستگیری انجام شده یا نه خودداری کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c6603b5b-358b-40d5-97d3-c6db897fc424"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات