728 x 90

دبیرکل سازمان ملل از رژیم ایران خواستار پاسخگویی به نگرانیهای اتمی و موشک بالستیک می‌شود

دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترز
دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترز

آسوشیتدپرس گزارش کرد دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترز در گزارشی به شورای امنیت در روز سه‌شنبه۱۸آذر از رژیم ایران خواستار پاسخگویی به نگرانیهای ایجاد شده در مورد برنامه‌های اتمی و موشکی رژیم و بازگشت «به اجرای کامل» توافق اتمی ۲۰۱۵ با قدرتهای بزرگ شده است.

دبیرکل گفت در اجرای قطعنامه ۲۰۱۵ شورای امنیت که برجام را تأیید می‌کند او بر روی محدودیتهای اتمی و موشک بالستیک و انتقالات تسلیحات به رژیم ایران و از رژیم، متمرکز است.

دبیرکل سازمان ملل گفت، اسراییل اطلاعاتی در مورد وجود ۴موشک ضدتانک هدایت‌شونده رژیم ایران در لیبی در ماه ژوئن تهیه کرده و بر اساس اسناد تصویری یک موشک دارای مشخصات همخوان با موشک ضدتانک دهلویه Dehlavieh تولیدی رژیم ایران می‌باشد.

دبیرکل گفت سازمان ملل اطلاعاتی دریافت کرده است که یک نهاد ناشناس که در لیست تحریم‌ها قرار دارد دست به اقداماتی مغایر با داراییهای منجمد شده خود نموده و اقدام به ارسال سوپاپها و قطعات الکترونیکی و تجهیزات سنجش مربوط به تست موشکهای بالستیکی و سفینه‌های فضایی که باموتورهای با سوخت مایع کار می‌کنند کرده است. بیرکل گفت به‌دنبال اطلاعات بیشتر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2fb4e55-5ee8-40a7-b6d1-4ef632b68c6e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات