728 x 90

دستگیری کارگران فولاد اهواز، تلاش مذبوحانه برای پایان دادن به اعتصابها و اعتراضات کارگری

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران

فراخوان به آزادی فوری و بی‌قید و شرط  کارگران دستگیر شده

مقاومت ایران بازداشت کارگران اعتصابی فولاد اهواز را محکوم و عموم مردم به‌ویژه جوانان و کارگران خوزستان را به همبستگی با کارگران اعتصابی و پشتیبانی از خانواده بازداشت‌شدگان فرامی‌خواند و از عموم مجامع بین‌المللی حقوق بشر و حقوق کارگران می‌خواهد که سیاستهای سرکوبگرانه و ضد کارگری رژیم آخوندی را قویاً محکوم نموده و برای آزادی فوری و بی‌قید و شرط بازداشت‌شدگان دست به اقدام بزنند.

پنجشنبه شب ۱۰اسفند نیروهای سرکوبگر در یورش به خانه‌های شماری از کارگران اعتصابی فولاد اهواز دست‌کم ۱۰تن از آنان را دستگیر کردند. این اقدام سرکوبگرانه در دهمین روز اعتصاب بیش از ۳۰۰کارگر فولاد اهواز و تجمع روزانه آنان در مقابل استانداری صورت گرفت.

به دنبال بالا گرفتن اعتصابهای کارگری خامنه‌ای در روز ۷اسفند این اعتراضات را به دشمنان نسبت داد و گفت: «یکی از کارهای اساسی دشمنان ما این است که شاید بتوانند در مجموعه‌های کارگری ما، به‌خصوص مجموعه‌های بزرگ، یک رکودی، لنگی‌یی از سوی کارگران به وجود بیاورند؛ کارگرها را به این کار وادار کنند».

در روز جمعه ۱۱اسفند، کارگران اعتصابی فولاد اهواز، برای اعتراض به بازداشت همکاران خود قصد ورود به محل نمایش جمعه اهواز را داشتند. اما عوامل نیروی انتظامی مانع شدند. کارگران به‌ناگزیر در مقابل مصلی دست به تجمع زدند. یگانهای موتوری نیروی انتظامی برای پراکنده ساختن کارگران بلافاصله به محل رفتند. کارگران شعار می‌دادند «امام جمعه به گوش باش، ما کارگریم نه اوباش».

عبدالرضا موسوی مالک فولاد اهواز از کلان چپاولگران حکومتی و مالک شرکت هواپیمایی زاگرس، باشگاه ورزشی استقلال خوزستان و هتل عظیم داریوش جزیره کیش نیز هست. وی در حالی از پرداخت دستمزد کارگران سر‌ باز می‌زند که به‌تازگی سفارش خرید ۲۸فروند هواپیمای ایرباس داده است (خبرگزاری حکومتی ایرنا-اول تیر۹۶).

رژیم ضدکارگری حاکم آخوندی بیهوده می‌پندارد با این بگیر و ببندها می‌تواند اراده کارگرانی که عزم جزم کرده‌اند چهار دهه حقوق  به یغما رفته خود را از این رژیم ستمگر پس بگیرند، در هم بشکند و از سرنگونی خود جلوگیری کند. رژیم فاسد و ورشکسته آخوندی اولین و مهمترین عامل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است و تا بر سر کار است وضعیت وخیم‌تر می‌شود. عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی روحانی، در روز ۶اسفند در یک اعتراف تکاندهنده گفت:  مشکل نبود عدالت است. راهی برای درمان مشکلات بنیادی وجود ندارد.. نمی‌توانیم مسائل اجتماعی را حل کنیم... به سرعت یک تجمع به یک آشوب تبدیل می‌شود، یک برف بلافاصله تمام جامعه را به هم می‌ریزد. این نشان می‌دهد که تاب‌آوری اجتماعی به مفهوم استوار و پایدار آن دچار مشکل است.

 وی گفت:‌ باید ۳۰درصد بودجه حالت توزیعی و ۷۰درصد حالت عمرانی داشته باشد، اما الآن بودجه ما صددرصد توزیعی است. یعنی قدرت ارزش افزوده به سمت صفر گرایش پیدا کرده است.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۱۱اسفند ۱۳۹۶(۲اسفند ۲۰۱۸)

 

 

 

 

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf67c2c6-2635-428a-b924-bb1b6c4c86a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات