728 x 90

-

تأثیر معکوس هشدارهای خامنه‌ای؟

-

آخوند صدیقی
آخوند صدیقی
نمایش جمعهٴ روز 7شهریور تهران به تکرار هشدارهای خامنه‌ای به روحانی اختصاص یافت. ابراز وحشتهای ولی‌فقیه ارتجاع همراه با آه و ناله‌های امام جمعهٴ نمره وقت تکرار شد. آخوند صدیقی گفت: فتنه به گفته «آقا» بسیار خطرناک است. این بار، معلوم نیست پیامدهای فتنه کار نظام را به کجا بکشاند. گفت ما قبلاً در مورد دانشگاه هشدار دادیم اگر دانشگاه «دین مدار فرهنگ مدار و علم مدار» نباشد و به «باشگاه سیاسی برای سیاست بازها» تبدیل شود برای نظام بسیار خطرناک است. روشن است که منظورش از «دین مدار و فرهنگ مدار» دانشگاهی تحت سرکوب و خاموش و منطبق بر معیارهای مادون ارتجاعی آخوندهاست. کلمه فرهنگ همان است که همهٴ سردمداران نظام به‌نحوی از آن ابراز وحشت می‌کنند و خامنه‌ای هر بار که به صحنه می‌آید از ابراز نگرانی در مورد آن خودداری نمی‌کند. بنابراین وقتی می‌گوید «فرهنگ‌مدار» یعنی ضدفرهنگ یا منطبق با همان فرهنگ آخوندی که بر اساس آن آزادیهای فردی باید از همه سلب شود. زیرا در فضای به‌شدت انفجاری جامعه حتی آزادیهای فردی مثل شکافی در سد اختناق است که از همان شکاف سیل فوران کرده و بنیان نظام را بر خواهد کند. این ابراز وحشتها بخشی از اظهارات امام جمعهٴ نمره وقت را تشکیل می‌داد، اما بخش مهم‌تر آن تکرار هشدارهای 5شهریور خامنه‌ای به دولت روحانی بود البته با ضریب چند برابر. هشدارهایی که در مواردی تبدیل به خط‌ و نشان کشیدن و دعوت به «عبرت گرفتن» از گذشته می‌شد. آخوند صدیقی از جمله گفت: دیدید دولتی که فکر «توسعه اقتصاد غربی» را در «در سر می‌پروراند» دوام نیاورد و دولت دیگری که مدعی «توسعه سیاسی» بود، مورد غضب ولایت قرار گرفت و محبوبییتش را در نظام از دست داد. دولتی داشتیم که قانون گریز بود «دیدید که چه شد؟». به‌این ترتیب آخوند صدیقی پس از زدن زیرآب سه دولت پیاپی در رژیم آخوندی (یعنی تمامی 24سال دوران تکیه زدن خامنه‌ای بر تخت ولایت) گفت سرنوشت این سه دولت «عبرت است» برای دولت کنونی. او به‌عنوان نمایندهٴ خامنه‌ای با زبان خاص آخوندی دو راه پیش پای دولت روحانی گذاشت: ولایت مداری یا بیرون رانده شدن از چارچوب نظام و مواجهه شدن با تیغ جراحی و تصفیه. همین نتیجه‌گیری را روزنامه‌های باند ولایت نیز به زبان بسا صریحتر در برابر روحانی قرار داده‌اند. کیهان خامنه‌ای که سخنگوی دلواپسان نظام هم هست، روز پنجشنبه 6شهریور در یادداشت روزش اظهارات خامنه‌ای خطاب به روحانی را نه صرفاً یک «هشدار» بلکه یک دستورالعمل توصیف کرده که تخطی از آن «در نهایت مانند تله‌های انفجاری» عمل می‌کند و روحانی و دولتش را «اگر نگوییم متلاشی، حداقل مجروح می‌کند». به نظر می‌رسد این هشدار کاملاً واضح است و خط حذف و تصفیه در آن به‌روشنی دیده می‌شود.

حالا سؤال این است که آیا دولت روحانی و باند رفسنجانی در برابر این تهدیدها کوتاه می‌آیند و هژمونی را به‌طورکامل به خامنه‌ای واگذار می‌کنند و از نقشه مسیر خود می‌گذرند؟ عملکرد یکساله رفسنجانی و روحانی نشان می‌دهد چنین نخواهد شد. باند رفسنجانی ـ روحانی که به‌شدت درصدد خوراندن زهر به خامنه‌ای است، نه‌تنها کوتاه نمی‌آید بلکه بر شدت رویاروییهای نیز خواهد افزود. بنابراین هشدارهای خامنه‌ای نه تنها از روند تشدید «دو قطبی شدن» نظام نمی‌کاهد بلکه خود مایهٴ تشدید بیش از پیش شکاف درونی و رویارویی در رأس نظام خواهد شد. اعتراف امام جمعهٴ نمره موقت به این‌که شکاف تا درون خانهٴ تک‌تک سردمداران نظام نیز پیشرفته تأکیدی بر همین واقعیت است. واقعیتی که در روزهای آینده باز هم شاهد نمودهای بیشتری از آن خواهیم بود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/be19ff1c-df4a-40d5-8ee3-05c5b0a24de1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات