728 x 90

جابجايي داخل عراق,اعتراض عليه مالكي,

نماینده ویژه سازمان ملل ادعای مالکی که طرح او برای اخراج ساکنان اشرف را پذیرفته است تکذیب کرد

-

اد ملکرت
اد ملکرت
واشنگتن پست- ۲۹اوت ۲۰۱۱: روز دوشنبه نماینده ویژه سازمان ملل‌متحد در عراق در آخرین روز حضور خود در بغداد، ادعای نوری مالکی در مورد ملاقات خداحافظی را تکذیب کرد و گفت که او طرح نخست‌وزیر عراق برای اخراج ایرانیان مستقر در اشرف تا آخر امسال را قبول نکرده است.

چنین تکذیب علنی در امور دیپلوماتیک امری نادر است و دفترسازمان ملل‌متحد با این تکذیب می‌خواهد از پیامدهای سیاسی ادعای مطرح شده خود را دورنگه دارد.

چند هزار نفر از ایرانیان مستقر درکمپ اشرف که یک گروه مقاومت علیه رژیم مذهبی ایران مستقر هستند، درحالی‌که مالکی به‌دنبال ارتقای روابط خود با رژیم ایران می‌باشد، خاری در پهلوی وی بوده‌اند.

حمله نیروهای عراقی در ماه آوریل به این کمپ و نحوه برخورد عراق با انتقادات بین‌المللی روبه‌رو شده است. گروه نظارت سازمان ملل در میان سایرین تنها کسانی هستند که از زمان حمله آوریل، دولت عراق اجازه ورود به کمپ را به آنها داده است.

روز یکشنبه در بیانیه‌یی به‌عنوان ملاقات خداحافظی مالکی گفت نماینده سازمان ملل اد ملکرت تأیید کرد که سازمان ملل از مجموعه‌ای از مسائل ”شامل موضوع کمپ اشرف و ضرورت به اجرا گذاشتن دستور کابینه برای اخراج ساکنان آن به خارج از عراق تا آخر امسال“ حمایت کرده است

در یکی از آخرین اقدامات در دوره ۲ساله‌اش در عراق، ملکرت که فردی با رفتاری آرام است گفت این ادعا مطلقاً صحت ندارد.

دفتر ملکرت در بیانیه‌یی روز دوشنبه گفت «سازمان ملل به حمایت از این‌که ساکنان اشرف مورد حفاظت در مقابل اخراج و دیپورت و بازگرداندن اجباری قرار گیرند ادامه می‌دهد». این بیانیه گفت ملکرت درملاقات خود با نخست‌وزیر عراق مجدداً بر همین موضع تأکید کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bd9ceadd-09b6-4243-b5ea-469b7b7f7453"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات