728 x 90

سی.ان.ان: ‌تحریم‌های آمریکا بر بخش انرژی رژیم ایران می‌تواند سالانه ۵۰میلیارد دلار هزینه داشته باشد

تاثیر تحریمهای آمریکا بر بخش انرژی ایران - عکس از آرشیو
تاثیر تحریمهای آمریکا بر بخش انرژی ایران - عکس از آرشیو

سی.ان.ان در مورد وضعیت فعلی اقتصاد رژیم ایران و تاثیر تحریم‌ها بر بخش انرژی گفت: اقتصاد ایران به‌شدت منقبض شده است و ما اکنون تحریم‌های بیشتری را داریم که از جانب آمریکا اعمال خواهد شد.

 

کارشناس اقتصادی سی.ان.ان گفت: تحریم‌های صنعتی اخیر علیه ایران بسیار شدید است زیرا ایران یک بازیگر عمده صنعتی است و جزو ۱۰کشور جهان در زمینه صادرات فولاد است، در میان ۱۵کشور جهان در زمینه خودرو است که آمریکا آهن و فولاد و مس و آلومینیوم را هدف قرار داده است.

بنابراین تحریم‌ها به مانند آچار بزرگی می‌ماند که با سفت کردن پیچ و مهره‌ها اقتصاد ایران را فلج می‌کند و هدف اول آن بخش انرژی است. صادرات ایران در مارس ۲۰۱۹حدود یک میلیون بشکه نفت در روز می‌باشد، در حالی که تحت تاثیر توافق اتمی در پاییز ۲۰۱۶صادرات آن ۳میلیون بشکه در روز بود.

تحریم‌های آمریکا بر بخش انرژی می‌تواند برای ایران سالانه ۵۰میلیارد دلار هزینه داشته باشد. به چین و ترکیه که نگاه می‌کنید آنها روی هم ۸۰۰هزار بشکه در روز از ایران نفت وارد می‌کردند، هند، کره جنوبی، ژاپن از کشتی ایران به بیرون پریده‌اند.

 

سی.ان.ان همچنین گفت صندوق بین‌المللی پول ۱۰روز پیش گفت:

اقتصاد ایران امسال ۶٪ منقبض خواهد شد که از ۴٪ سال گذشته منقبض‌تر است. با توجه به آن که این محاسبه بر اساس صادرات یک میلیون بشکه نفت در روز بوده و اگر صادرات به زیر یک میلیون بشکه سقوط کند نتیجه بسا بدتر خواهد بود.

ریال ایران که اکنون در پایین‌ترین سطح ۷ماه گذشته خود بوده است، اگر به سقوطی که تاکنون کرده است ادامه دهد معنای آن این است که قیمت کالاهای وارداتی افزایش شدید خواهد داشت و تورم به ۴۰درصد خواهد رسید که تازه ما بدترین شرایط آنرا ندیده‌ایم.

 

سی.ان.ان افزود آمریکا سعی می‌کند روابط خود را با عراق گرم کند که معاملات نفتی ۵۰میلیارد دلاری با هم روی میز دارند. آمریکا تلاش می‌کند به‌عنوان شکاف میان ایران و عراق عمل کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bcd70d14-0f5f-472b-aa4f-8d69be0d1dcf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات