728 x 90

انتخابات عراق,

الحره: پارلمان عراق قانون انتخابات را تصویب کرد

-

الحره
الحره
تلویزیون الحره خبر داد: پارلمان عراق با اصلاحات وارد شده در قانون انتخابات ارائه شده توسط کمیسیون قانونی پارلمان و ساختاری که بر سر آن توافق شد و مورد رضایت نمایندگان فراکسیونهای پارلمانی قرار گرفت، موافقت نمود.
به گزارش الحره 141 عضو پارلمان از 190 عضو حاضر در پارلمان به این قانون رأی مثبت دادند. از جمله تعدیلات وارده شده عبارتند از:
عراق دائره متعدد، حساب کردن کرسیهای علی البدل به میزان 5 درصد، اتکاء به لیست باز بنحوی که تعداد کاندیداها در آن کمتر از 3 کاندیدا نباشد و از دو برابر تعداد کرسیهای اختصاص داده شده به آن دائره انتخاباتی بیشتر نباشد، همراه با مجاز بودن کاندیداتوری فردی.
بر اساس قانون تصویب شده موافقت شد که انتخابات در کرکوک و استانهای مورد اختلاف به‌لحاظ تعداد جمعیت همزمان با انتخابات سراسری برگزار شود و نباید نتایج آن مبنای انتخابات دیگر در آینده قرار گیرد.
لازم به ذکر است که در ابتدای رأی‌گیری نمایندگان عرب و ترکمان برای مدت کوتاهی جلسه را ترک گفتند ولی بعد از اینکه آنها را قانع کردند به جلسه بازگشتند و در رأی‌گیری شرکت کردند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba75a291-22d8-4d27-9030-0ec66733f985"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات