728 x 90

ليبرتي,

استرون استیونسون آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا باید حمله به ساکنان اشرف را قویاً محکوم کند

-

استراون استیونسون
استراون استیونسون
بیانیه استرون استیونسون رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا 28 اوت ۲۰۱۲-7شهریور91
آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا باید حمله به ساکنان اشرف را قویاً محکوم کند و ناظران آمریکا باید در تمام مراحل حضور  داشته باشند


حمله روز گذشته نیروهای عراقی به ساکنان اشرف و مجروح کردن 20تن از آنان یکبار دیگر از طرحهای شوم رژیم ایران و عواملش در عراق خبر می‌دهد. به‌شهادت عکسها و فیلمها نیروهای سیاه‌پوش عراقی (سوآت) با چوب و چماق و سنگ به افراد بیدفاعی که با وسایل شخصی در انتظار بازرسی برای رفتن به لیبرتی هستند حمله می‌کنند. تنها جرم آنها این بود که به سرقت اموالشان توسط نیروهای عراقی اعتراض کرده‌اند.
حمله روز گذشته یک حادثه منحصربه‌فرد نیست. دزدی سیستماتیک اموال ساکنان، ممانعت از انتقال وسایل زندگی روز مره مانند ژنراتور، آبگرمکن، بخاری، کامپیوتر به لیبرتی، ممانعت از تأمین حداقلهای انسانی به هزینه و انرژی خود ساکنان و ادامه محاصره ضدانسانی 4ساله اجزای یک سناریوی واحد است که هدفش تلاش برای به زانو درآوردن اپوزیسیون سازمان‌یافته و مشروع رژیم ایران است. اپوزیسیونی که ملایان حاکم در تهران در محاصره بحرانهای داخلی و خارجی بیش از همیشه از آن وحشت دارند
این اقدامات سرکوبگرانه از دولت عراق قابل انتظار است. آنچه غیرقابل تحمل و نقض استانداردهای شناخته شده بین‌المللی است، سکوت و بی‌عملی آمریکا و ملل‌متحد در قبال چنین رفتاری است... .
واقعه تأسف‌بار دیروز یک زنگ خطر است به همین خاطر من بر نکات زیر تأکید می‌کنم.
آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو، ملل متحد، یونامی و کمیساریای عالی پناهندگان باید حمله دیروز نیروهای عراقی را قویاً محکوم کنند. تنها در این صورت است که عراق در تکرار چنین جنایتی محتاط خواهد بود.
آمریکا به‌خاطر خلع‌سلاح ساکنان اشرف و متقابلاً قرارداد حفاظت با تک‌تک آنها تا فرجام نهایی و انتقال به کشور ثالث مسئولیت مشخص دارد و ضروری است ناظران سفارت آمریکا در تمامی مراحل جابه‌جایی از اشرف به لیبرتی و از لیبرتی به کشور ثالث دائماً در محل حضور داشته باشند.
من قبلاً بر فوریت حذف نام مجاهدین و شورای ملی مقاومت از لیست آمریکا تأکید کرده بودم. پس از موضع شجاعانه خانم رجوی مبنی بر حرکت ستون ششم، هیچ بهانه دیگری برای به تأخیر انداختن این پروسه توسط وزارت‌خارجه آمریکا وجود ندارد. اگر این کار انجام شده بود، جنایت دیروز اتفاق نمی‌افتاد من محترماً از وزیر خارجه هیلاری کلینتون می‌خواهم به یک بی‌عدالتی 15ساله و این‌که مردم ایران و اپوزیسیون فاشیسم دینی، هر روز قیمت این لیست‌گذاری را با محاصره، سرکوب و شکنجه و اعدام می‌پردازند، پایان دهد.

استرون استیونسون
رئیس هیأت رابطه با عراق در پارلمان اروپا.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b5a1b223-e333-43ba-ba82-f5da12c03a41"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات