728 x 90

متیو میلر: ما تاکنون تحریم‌هایی علیه بیش از ۵۰۰ نهاد و فرد ایرانی در دوران بایدن انجام داده‌ایم

متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا
متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۶شهریور در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش خبرنگاران پیرامون وضعیت تحریم‌ها علیه رژیم ایران گفت: «ما از آغاز این دولت تاکنون تحریم‌هایی علیه بیش از ۵۰۰نهاد و فرد ایرانی اعلام کرده‌ایم. فقط در چند هفته گذشته، تحریم‌های بیشتری علیه نهادها و افراد ایرانی اعلام کردیم. برخی از این تحریم‌ها به‌دلیل نقض حقوق‌بشر بوده است، نقض‌های مکرر حقوق‌بشر، و فکر می‌کنم شما الگوی ثابتی را دیده‌اید که نشان‌دهنده سوابق ما در این زمینه است. اما نمی‌خواهم اقدامی آتی را پیش‌بینی کنم».
در ادامه نشست خبری میلر در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری پیرامون قانون «مهسا» و این‌که هنوز گزارشی به کنگره ارائه نشده است اضافه کرد: «ما هم‌چنان روی آن گزارش کار می‌کنیم. و در مورد اقدامات دیگر، منتظر بمانید».
خاطرنشان می‌شود که کنگره آمریکا اول اردیبهشت امسال «قانون مهسا» را برای دومین بار در قالب «قانون صلح قرن ۲۱» در کنار مجموعه‌یی از طرح‌های دیگر به تصویب رساند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز چهار روز بعد با امضای «قانون مهسا» آن را اجرایی کرد.
بر اساس این قانون، رئیس‌جمهور آمریکا موظف است کلیه مقامات ارشد ناقض حقوق‌بشر جمهوری اسلامی از جمله خامنه‌ای ولی فقیه و رئیس‌جمهور رژیم را هدف تحریم قرار دهد.
این طرح هم‌چنین دولت آمریکا را ملزم می‌کند که هر ۹۰روز گزارشی درباره افراد مسئول نقض حقوق‌بشر در ایران، خامنه‌ای و رئیسی و دفاتر و نهادهای مرتبط با آن‌ها، به کنگره ارائه دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b07bff86-b719-4698-a7b7-1689ee8e1dfe"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات