728 x 90

-

بحران سیاسی در افغانستان و برکناری دو وزیر کلیدی دولت کرزای

-

برکناری دو وزیر کلیدی دولت کرزای
برکناری دو وزیر کلیدی دولت کرزای
اقدام پارلمان همه را متعجب کرده است. آنها از وزیر دفاع و کشور خواستند توضیح دهند چرا تلاشهای کافی برای متوقف کردن حملات موشکی در شرق افغانستان به‌عمل نیامده است؟ وزیر کشور گفت ما شکی نداریم که سلاحها از پاکستان آمده و دولت باید تصمیم می‌گرفت که چه باید بکنیم.
وزیر کشور افزود: تا کنون انتظار از دولت این بود که این مشکل را از طریق دیپلوماتیک حل کند. هر تصمیمی که دولت یا مجلس بگیرند، ما به‌عنوان نیروهای مدافع افغانستان اجرا خواهیم کرد.
اما این دو وزیر نتوانستند اعضای پارلمان را متقاعد کنند و سرانجام به آنها رأی عدم اعتماد داده شد. کرزای در یک اقدام آشتی‌جویانه با پارلمان رأی آنها را تأیید کرد، ولی گفت تا زمانی که برای آنها جایگزینی پیدا شود، در پست خود باقی خواهند ماند.

استیضاح دو وزیر کلیدی در دولت افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای ائتلاف در حال تحویل‌دهی مسؤلیتهای امنیتی به نیروهای این کشور هستند. قرار است تا پایان سال جاری میلادی 75 درصد افغانستان تحت کنترل نیروهای امنیتی و ارتش در بیاید. ناتو می‌گوید تصمیم پارلمان تأثیری روی این روند نخواهد داشت. این دو وزیر مسئولیتهای دیگری در دولت خواهند داشت، ولی معلوم نیست تا چه زمانی در این پست باقی خواهند ماند. پارلمان تنها 30روز به آنها فرصت داده است… .
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af8addb2-7400-41cd-b2e0-118046ff51c4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات