728 x 90

سوريه,

سلسله عملیات رزمندگان در استانهای سوریه

-

رزمندگان ارتش آزادی سوریه
رزمندگان ارتش آزادی سوریه
تلویزیون الجزیره:
گردانهای اپوزیسیون مسلح سوریه شهرک بابولین به‌عنوان یک منطقه استراتژیک که در نزدیکی اتوبان دمشق است را به تصرف خود درآوردند.

رزمندگان ارتش آزادی سوریه در مناطق مختلف سوریه از جمله در استانها ی حما، قنیطره و حسکه با عناصر رژیم اسد نبردهای سنگینی داشتند و طی این نبردها توانستند تعدادی از نظامیان اسد را به هلاکت برسانند.

بر اساس جدیدترین گزارشات، آخرین پیشرویهای رزمندگان در حومه ادلب و تصرف شهرکهای بابولین و صالحیه بوده است. این شهرکها حائز اهمیت استراتژیکی‌اند. رزمندگان طی نبردهایی با عناصر اسد، تعدادی از سربازان رژیم را به هلاکت رساندند و مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات را به غنیمت گرفتند. علاوه بر آن بعد از از پای در آوردن افراد یک موضع نظامی در نزدیکی شهر خان شیخون، آن را تصرف کردند.

در حومه لاذقیه رزمندگان ارتش ارتش آزادی سوریه با موشکهای کاتیوشا مواضع نظامیان اسد را در شهرکهای قسطل معاف، زغرین و وادی قندیل و البیضا هدف آتشباری خود قرار دادند.

در دیدگاه شماره 45 نیز رزمندگان تعداد زیادی از شبه‌نظامیان حزب‌الله را به هلاکت رساندند

در شهرک ملیحه واقع در حومه دمشق طی درگیریهای سنگین ارتش آزادی، تجمعات نظامیان اسد و شبه‌نظامیان حزب‌الله هدف انقلابیون قرار گرفت و تعدادی از آنها کشته شدند.

شهر درعا صحنه دیگری از این نبردها بود. در منطقه المنشیه رزمندگان دروازه غربی این شهر که در آن عوامل اسد تجمع کرده بودند را هدف موشکهای خود قرار دادند

در شرق سوریه فرماندهی نظامی شورای انقلابی کردهای سوریه (کومله) پیوستن خود را به شورای انقلابیون سوریه برای جنگیدن بر علیه رژیم اسد اعلام کرد.

اطراف فرودگاه نظامی دیر الزور هنوز صحنه درگیریهای سنگینی میان رزمندگان مسلح و عناصر اسد است و در نبردهای محله الرصافه شهر دیر الزور نیز تعدادی از نظامیان اسد به دست انقلابیون به هلاکت رسیدند. محله الشعار در حلب بمباران شد و در آن تعدادی کشته و مجروح شدند. اهالی این محله به خیابانها ریختند و در شعارهایشان از رزمندگان خواستند تا عملیات ساحل لاذقیه را ادامه دهند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aaff0d49-29f7-4d84-b042-d558233ad483"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات