728 x 90

پناهجويان و آوارگان,

ورود کودکان ”جنگل کاله“به انگلستان، طی چند روز آینده

-

اردوگاه کاله در فرانسه
اردوگاه کاله در فرانسه
گزارشها از آغاز نام نویسی کودکان و نوجوانان بدون همراه اردوگاه ”جنکل کاله“ توسط مقامات انگلیسی برای ورود به این کشور حکایت می‌کند.

در این رابطه اولویت به کودکان و نوجوانانی داده شده است که کسی همراه آنها نیست و طبق قوانین اتحادیه اروپا حق دارند به بستگانشان در بریتانیا بپیوندند.

برای افراد زیر سن قانونی که بستگانی در بریتانیا ندارند و وضعیت آسیب‌پذیری دارند هم یک روند ثبت‌نام جداگانه وجود خواهد داشت.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، پناهندگان می‌بایست در اولین کشور امن درخواست پناهندگی خود را انجام دهند، ولی افراد زیر ۱۸ سال می‌توانند درخواست پناهندگی‌شان را به کشوری دیگر منتقل کنند اگر کسی از بستگانشان در آن کشور زندگی کند.

یک متمم قانون مهاجرت بریتانیا، دولت را موظف می‌کند که انتقال کودکان و نوجوانان پناهنده بدون‌همراه از اروپا به داخل بریتانیا را میسر کند.

امبر راد، وزیر کشور، گفته است دولت بریتانیا دارد به سرعت عمل می‌کند و قصد دارد پیش از آن که مقامهای فرانسوی اردوگاه کاله را ببندند، تعداد هرچه بیشتری از این گروه کودکان و نوجوانان را به بریتانیا بیاورد.

گزارش‌ها از پذیرش 300 کودک و نوجوان واجد شرایط توسط انگلستان حکایت دارد.

از سویی دیگر فرانسه گفته است این اردوگاه زمانی برچیده می‌شود که "همه شرایط محقق شده باشد".

خبرگزاری فرانسه از قول وزیر مسکن این کشور نوشته است "اصلا جای سؤال ندارد که دیگر نمی‌توان گذاشت این افراد در لجن و پریشانی بمانند" و تأکید کرده که گذراندن یک زمستان دیگر در اردوگاه جنگل "ناممکن است".

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، پیش‌تر گفته است که این اردوگاه باید تا پایان سال بسته شود.

او وعده داده است که فرانسه "مراکز پذیرش و راهنمایی" برای پناهندگان راه بیاندازد.

اولاند گفته است به هر کس که شرایط پناهندگی داشته باشد "با احترام خوش‌آمد می‌گوید" ولی کسانی که موفق نشوند، رد مرز می‌شوند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a9fa300f-1715-43f2-ade6-031113e6ad7d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات