728 x 90

مجمع عمومى سازمان ملل,

سازمان ملل نسبت به تقسیم سوریه هشدار داد

-

استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه
استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه
استفان دی‌میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه گفت توافق کاهش تنش در سوریه می‌تواند به درگیریها پایان داده و به مرحله ثبات در کشور منجر شود ولی باید این نوع توافقات موقتی باشد و به تقسیم کشور نکشد. دی‌میستورا ادامه داد «اکنون فرصت بزرگتری نسبت به قبل برای پیشروی وجود دارد».

اورینت متعلق به اپوزیسیون سوریه ۲۰تیر ۹۶ افزود: در اولین تلاش برای صلح در سوریه از زمان به‌ قدرت رسیدن رئیس‌جمهور دونالد ترامپ این اولین بار است که گفتگوهایی در عمان پایتخت اردن انجام می‌شود تا با وساطت آمریکا و روسیه یک آتش‌بس در جنوب غرب سوریه اجرا شود.

بیشتر بخوانید:‌

سازمان ملل: نشست ژنو درباره نقشه صلح سوریه و قانون اساسی برگزار می‌شود



رمزی رمزی، معاون فرستاده ویژه سازمان ملل‌متحد برای سوریه، از توافق روسیه و آمریکا برای آتش‌بس در جنوب غربی سوریه استقبال کرد و آن را گامی در جهت درست خواند. وی که برای ملاقات با مقامهای سوری به دمشق سفر کرده است اعلام کرد که نقطه توجه در ملاقات‌های او، پیرامون جلسه پیش رو در ژنو بود.
او قرار است روز دوشنبه در نشست صلحی که با میانجی گری سازمان ملل در ژنو برگزار می‌شود، شرکت کند. به گفته مقامات آمریکایی، آتش‌بس در جنوب غربی سوریه از ظهر روز یکشنبه به وقت دمشق اجرا می‌شود.

سازمان ملل: رئیس کمیسیون بررسی عاملان جنایات جنگی در سوریه تعیین شد

روز سه‌شنبه 13تیر 96 کاترین مارچی یوهل حقوقدان فرانسوی و قاضی سابق به‌عنوان رئیس کمیسیون بررسی موارد نقض حقوق‌بشردوستانه بین‌المللی و حقوق‌بشر به‌ویژه عاملان جنایات جنگی در سوریه تعیین شد.
دوجاریک سخنگوی سازمان ملل‌متحد گفت: «آقای آنتونیو گوترز، خانم کاترین مارچی یوهل فرانسوی را به‌عنوان رئیس کمیسیونی بین‌المللی، بی‌طرف و مستقل برای بررسی عاملان جرایم بین‌المللی سنگین در سوریه از تاریخ مارس 2011 تاکنون تعیین کرده است».

خانم مارچی یوهل پیش از این در اداره موقت سازمان ملل‌متحد در کوزوو و کمیسیون دادگاههای ویژه در کامبوج قاضی بوده است. همچنین در دادگاه بین‌المللی کیفری یوگسلاوی سابق حقوقدان بوده است.
کمیسیون بررسی موارد نقض حقوق‌بشردوستانه بین‌المللی و حقوق‌بشر به‌ویژه عاملان جنایات جنگی در سوریه دلایل لازم برای محاکمه عاملان جنایت جنگی و موارد نقض حقوق‌بشردوستانه بین‌المللی و حقوق‌بشر را جمع‌آوری و به‌عنوان 'یک سیستم بین‌المللی بی‌طرف و مستقل' فعالیت خواهد کرد.
این کمیسیون با کمیسیون بین‌المللی مستقل تحقیقات در امور سوریه همکاری خواهد کرد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90d03c09-d63d-42e7-95ca-176c56d5d2e6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات