728 x 90

تجمع قیام کنندگان در مقابل پارلمان لبنان

تظاهرات در لبنان
تظاهرات در لبنان

قیام کنندگان لبنان روز پنجشنبه ۲۸آذر۹۸ در مقابل پارلمان این کشور تجمع کردند و خواهان برکناری حاکمان فاسد و دست نشاندگان حکومت آخوندی شدند. این تجمع همزمان با تلاش پارلمان برای معرفی نخست وزیر جدید صورت گرفت.

ایستادگی قیام کنندگان که  بیش از ۲ماه است ادامه دارد مانع از انتصاب هر نخست وزیری در ساختار فرقه یی فعلی شده و حکومت لبنان را فلج کرده است. 

به دنبال اعتراض قیام کنندگان سعد حریری اعلام کرد من در پاسخ به‌خواست معترضان، استعفا دادم و کاندیدای تشکیل دولت آتی لبنان نخواهم بود.

شب پنجشنبه نیز در میدان سالسین بیروت قیام کنندگان با روشن کردن شمع، یاد شهیدان قیام لبنان را گرامی داشتند.

نیروهای امنیتی از ترس خشم قیام کنندگان مقابل ساختمان وزارت کشور دیوارهای بتونی قرار دادند که قیام کنندگان آن را دیوار ننگ لقب دادند.

در نبطیه  و کفر رومان در جنوب لبنان مزدوران حزب الشیطان و امل که شعبات نیروی تروریستی قدس هستند  به تظاهرکنندگان یورش بردند. اما تظاهرکنندگان به مقاومت خود ادامه دادند.

 

علی الامین مرجع شیعی لبنانی  قیام مردم لبنان گفت:‌ این قیام از مسائل طائفه گرایانه پاک است. 
علی الامین در مصاحبه با العربیه درباره قیام مردم لبنان گفت:‌ این قیام از مسائل طائفه گرایانه پاک است اما حزب الله و أمل به‌دنبال این هستند که چنین مواردی را وارد قیام کنند.

مرجع شیعی لبنانی افزود: چنین اقداماتی نشاندهنده این است که رهبران حزب‌الله و جنبش امل به‌صورت ملی تربیت نشده‌اند و تربیت دینی خود را نیز به فرقه گرایی می‌آلایند زیرا این روش از رژیم ایران سرچشمه گرفته و به عراق هم سرایت کرده است. بنابر این در لبنان نیز همان کارهایی را می‌کنند که رژیم ولایت فقیه در ایران با طرف‌هایی که نظر آنرا را قبول ندارند، انجام می‌دهد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a67f040b-9754-40d5-a86c-c2851d97d6b5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات