728 x 90

سوريه,

بمباران شهرهای سوریه

-

 -
-
هواپیماهای رژیم سوریه پایگاه رزمندگان در نزدیکی ترکیه را بمباران کردند، آنها به هدف خود نرسیدند اما باعث شدند که و صدها تن از مردم ازمرز عبور کنند. این حادثه در معرت النعمان maarat al numan رخ داد. این شهری استراتژیک هم برای ارتش رژیم سوریه وهم برای رزمندگان می‌باشد، اکثر این منطقه در دست نیروهای رزمنده است. گزارشی از خبرنگار الجزیره

ما در سپیده دم به شهر معرت النعمان رفتیم، قبل از این‌که حمله هوایی و توپخانه‌ای شروع شود، تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرده بود که زلزله‌ای به قدرت 6/6 ریشتر در این شهر روی داده است، ولی این چیزی نیست که ساکنان بگویند، آنها می‌گویند این بمباران بوده که تقریباً هر خانه و مغازه و مدرسه‌ای را مورد اصابت قرار داد، بسیاری از 150هزار ساکنان این شهر گریخته‌اند، سایرین نتوانستند به موقع خارج شوند.

راما ramaیک خانم سوری ساکن این شهر: ”ما معمولاً با صدای جنگنده‌ها به پناهگاهها می‌رویم، ولی این بار بمباران ساکت بود، اینها هواپیماهایی بودند که هیچ صدایی نداشتند ”


این خانه ”راما است که قبل از این‌که تخریب شود در طبقه سوم ان زندگی می‌کرده است، وی تمامی عزیزان خود را از دست داده است، تمامی دارایی وی دراین‌جاست، وی زنده ماند، ولی 23تن از اعضای خانواده وی نتوانستند نجات پیدا کنند
راما: ”دو بلوک سیمانی روی پایم افتاد، تا شب نتوانستند مرا بیرون بیاورند، من از رفتن به بیمارستان امتناع کردم، من گفتم می‌خواهم والدینم راببینم، من خانواده‌ام را دیدم، روی زمین قرار داده شده بودند، 5روزطول کشید تا اعضای خانواده‌ام، پدرم و خواهرانم. را پیدا کنند ”
در یک زیرزمین تاریک، یک بیمارستان صحرایی وجود دارد، این شهر 6 هفته است که هیچ آب و برقی ندارد، هیچ ناظری و هیچ خودرویی وجود ندارد و به ندرت دارویی یافت می‌شود.
مردم در این جا از جراحات و امراضی که قابل درمان است می‌میرند، خیابانها خالیست، توپ‌بارانها متوقف نمی‌شود، معرت النعمان maarat al numan ششمین شهر میان شمال و جنوب سوریه قرار دارد.
یک سرهنگ سوری در صفوف رزمندگان: ”معرت النعمان کلید جنوب است، با کنترل کردن آن، شما اتوبان را از جنوب و شمال می‌توانید کنترل کنید، علاوه بر آن به‌لحاظ استراتژیک اهمیت بسیاری دارد، زیرا که ذخایر سوخت رژیم در این جا قرار دارد، برای همین از هر نوع سلاحی که در اختیار دارند برای حفظ آن استفاده می‌کنند ”
سرهنگ آن را شهر ارواح توصیف کرد. هیچ‌کس مشتاق‌تر از راما نمی‌تواند آن را توصیف کند زیرا شهری است که در آن بزرگ شده است و جایی است که وی تمامی عزیزانش را از دست داده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a67b5461-ba12-457a-9307-d1c2ae99bc67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات