728 x 90

گفته ها و نا گفته ها,

گفته‌ها و ناگفته‌ها از میان روزنامه‌های حکومتی ۳دی۱۳۹۴

-

گفته‌ها و ناگفته‌ها
گفته‌ها و ناگفته‌ها
درصفحات اول روزنامه‌های حکومتی به‌رغم فضا سازی به سود ادعاهای اقتصادی روحانی؛ تیترهای مربوط به وضعیت خراب اقتصاد در عرصه‌های گوناگون در روزنامه‌های دوباند منعکس شده است. برای نمونه به تیترهای دو روزنامه نگاه می‌کنیم:


امتیاز: 20میلیارد مترمکعب آب کشور غارت شد!

امتیاز: قاچاق سالیانه 4میلیارد دلار دارو و مکملهای دارویی

ابرار اقتصادی: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: دولت قصد پرداخت یارانه مسکن را ندارد

ابرار اقتصادی: رئیس اتاق بازرگانی ایران: تولیدکنندگان در دولت یازدهم تورم 70درصدی را تجربه کردند

ابرار اقتصادی: کاهش 15دلاری قیمت نفت با لغو تحریم ایران

ابرار اقتصادی: صندوق بین‌المللی پول گزارش داد: افزایش 74درصدی دیون خارجی ایران در سال 94


در روزنامه‌های باند رفسنجانی، دود و دم در مورد انتخابات و به صحنه کشاندن تمامی طیفهای رقیب خامنه‌ای در صفحات اول؛ به مجیز گوییهای رفسنجانی از توسعهٴ موشکی توسط سپاه پاسداران رژیم؛ ختم می‌شود:


مردم‌سالاری: رفسنجانی: ما اولین پژوهشکده را که توانست موشکی با برد 70 تا 100 کیلومتر ارائه کند راه‌اندازی کردیم و این پژوهشکده همان پژوهشکده جهاد سازندگی بود... اما امروز به جایی رسیده‌ایم که دنیا بر روی توان موشکی ایران حساب می‌کند و برای یک آزمایش موشکی که اخیراً انجام شد و شبیه سایر آزمایشهای ما بود آن هم سر و صدا و جنجال به راه می‌اندازند.


روزنامه‌های باند رفسنجانی-روحانی با تیترهای درشت خبر از استقبال گرم از آخوندروحانی در شهرری داده‌اند، و روزنامه‌های باند خامنه‌ای گوشه‌هایی از فضاحت و ورشکستگی این سفر را برجسته کرده‌اند



وطن امروز: در حالی که تهران دیروز آلوده‌ترین هوای روزهای اخیر را تجربه کرد اما مدارس تعطیل نبودند تا دانش‌آموزان شهرری در هوای ناسالم از روحانی استقبال کنند – دولتمردان مشغول انتخاباتند! - سلامت دانش‌آموزان قربانی سیاست

کیهان: مشاهدات میدانی... این گمانه را تقویت کرده که دولت دست به دامان اقدامات اینچنینی شده و ظاهراً در بحران محبوبیت رئیس‌جمهور به هر حربه‌ای (حتی در معرض خطر قرار دادن دانش‌آموزان) روی آورده است!... پر کردن محل سخنرانی رئیس‌جمهور در صحن کوچک و قدیمی حرم به قدری مشکل و مهم بود که به‌خاطر آن سلامتی دانش‌آموزان قربانی آن شود؟


به‌رغم ادعای رشد اقتصادی توسط روحانی؛ سوز و گدازها ازبابت سقوط درآمدهای دولت؛ سرمقاله ها و تیترهای مهم روزنامه‌های این باند را اشغال کرده است:


آرمان: صادرات دوغ به صرفه‌تر از نفت – قیمت هر بشکه دوغ معادل 3بشکه نفت!

آرمان- عربستان برای لطمه زدن به ایران و همچنین برای ابراز دوستی بیشتر با غرب و آسیب‌رساندن به روسیه، با کودتای نفتی خود بهای نفت را به یک‌سوم کاهش داد. این کاهش به درآمد ارزی ایران آسیب رساند... از سوی دیگر دعوت عربستان از 35 کشور اسلامی برای مشارکت در «مبارزه با تروریسم» که به تصور تنها گذاشتن ایران صورت گرفته


ابراز وحشت روزنامه‌های باند خامنه‌ای و دلواپسان نظام از قانون جدید آمریکا و قانون دیگری که در کنگره در دست تصویب است، همراه با حمله به باند رقیب؛ بیشتر مقالات و سرمقاله‌های روزنامه‌های این باند را به خود اختصاص داده است:


جوان: در حالی که هنوز جدال‌ها بر سر قانون جدید آمریکا در خصوص «محدودیت‌ بر برنامه لغو روادید برای کسانی که به ایران سفر کرده‌اند» ادامه دارد، طرح تازه‌یی در کنگره این کشور در حال بررسی است که... بر اساس آن سپاه پاسداران ایران مورد تحریم قرار می‌گیرد... این طرح اتباع ایالات متحده را از هر گونه معامله اقتصادی، همکاری و تراکنش مالی با سپاه پاسداران و شرکتهای تحت مالکیت یا وابسته به سپاه ممنوع کرده و به رئیس‌جمهور آمریکا این اختیار را می‌دهد که در صورت نقض این قانون، افراد یا شرکتهای متخلف را در فهرست سیاه قرار دهد... آیا باز هم دولت با بهانه‌یی جدید توقف برجام را به تعویق خواهد انداخت یا این بار... اجرای برجام را به‌منظور رسیدن به نتیجه‌یی مطلوب متوقف خواهد کرد.


فساد اقتصادی، بالا بردن جو سانسور و سرکوب در آستانهٴ نمایش انتخابات در وحشت از مردم، همراه با جدالهای باندی؛ مضمون سایر عنوانهای روزنامه‌های حکومتی است:


آرمان: علاقه 60درصد مردم به ماهواره فاجعه است

شرق: افشاگری طیب نیا از ریز مخارج دولتهای نهم و دهم به حساب بخشهای دیگر اقتصاد- 1140میلیارد تومان دود شد

تعادل: رئیس سازمان صنایع کوچک: 60درصد بازار 11میلیاردی پوشاک قاچاق است

رسالت: خوش چهره: دولت با آشفتگی در تصمیم‌گیری اقتصادی مواجه است

وطن امروز: وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به انتشار اسناد توزیع برنج آلوده: رسانه‌ها بیخود کرده‌اند!

کارون: دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد؛ دستور به پلیس درباره ماهواره و بدحجابی.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a52f66fa-23b2-45a4-84ff-942da09e1505"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات