728 x 90

اخبار آسیای شرقی,

واکنش آمریکا و ژاپن به شلیک موشک بالستیک کره شمالی در روز چهارشنبه

-

کره شمالی یک فروند موشک بالستیک به سوی دریای ژاپن شلیک کرد
کره شمالی یک فروند موشک بالستیک به سوی دریای ژاپن شلیک کرد
کره جنوبی از شلیک آزمایشی یک فروند موشک بالستیک کره شمالی در صبح روز چهارشنبه 13مرداد به سوی دریای ژاپن خبر داده است.

به گزارش وزارت دفاع کره جنوبی این موشک حوالی ساعت 7 و 50دقیقه صبح روز چهارشنبه 13مرداد به وقت محلی از شهر یونیول در غرب کره شمالی شلیک شد. بنا‌ به این گزارش این موشک که ظاهراً از نوع رودونگ بود، مسافتی حدود 1000کیلومتر را طی کرده است.

وزیر دفاع ژاپن گفت این موشک حوالی ساعت 8 و پنج دقیقه روز چهارشنبه در منطقه اقتصادی اختصاصی توکیو، در 250کیلومتری ساحل شمالیِ این شهر فرود آمد.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن، در واکنشی در این رابطه گفت: ”این اقدام تهدیدی جدی برای امنیت کشورمان محسوب می‌شود، این اقدامی خصمانه و غیرقابل تحمل است“.

آمریکا در واکنش به شلیک آزمایشی یک موشک دیگر بالستیک از کره شمالی به سوی دریای ژاپن اخطار داد که آماده دفاع از خود و متحدانش است. آنا ریچی الن، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا، گفت ما از گزارش‌ها دایر بر شلیک موشکهای بالستیک جمهوری دموکراتیک خلق کره شمالی آگاهیم. وی افزود واشینگتن قویاً این آزمایش و سایر آزمایشهای اخیر را محکوم می‌کند.

فرماندهی راهبردی آمریکا اعلام کرد موشکهایی که کره شمالی روز چهارشنبه شلیک کرد ظاهراً از نوع موشکهای بالستیک میان‌برد بوده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد از گزارش مربوط به آزمایشهای موشکی بالستیک کره شمالی مطلع شده است و اوضاع را به‌دقت زیر نظر دارد. وزارت امورخارجه آمریکا همچنین اعلام کرد این آزمایشهای موشکی کره شمالی را که نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل‌متحد است، به‌شدت محکوم می‌کند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a42502a4-db44-4761-99da-a0a4d532e480"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات