728 x 90

خالص‌سازی به کارکنان دولت هم رسید

تجمع بازنشستگان - عکس از آرشیو
تجمع بازنشستگان - عکس از آرشیو

روز دوم آبان در مجلس ارتجاع تصویب شد که در برنامه توسعه هفتم رژیم، کارکنان دولت ۱۵درصد کاهش یابند. یعنی ۱۵درصد کارکنان دولت در برنامه توسعه هفتم رژیم از کار بیکار خواهند شد. از سوی دیگر باز هم در همان روز دوم آبان محمد حسینی معاون پارلمانی رئیسی جلاد اعلام کرده بود تمامی دستگاههای دولتی باید نیم میلیون نفر متخصص ماهر سایبری تربیت کنند. وی گفت:

«تکلیف شده بر دولت حالا همه وزارتخانه‌ها، دستگاهها که ۵۰۰هزار نیروی ماهر متخصص تربیت بشه برای مسأله فضای مجازی که حضور داریم و بعد هم اقتصاد دیجیتال که اقتصاد رقومی گفته میشه» (تلویزیون شبکه یک رژیم ۲آبان)

ناگفته روشن است که خامنه‌ای در حال تصفیه و اخراج کارکنان دولت و جایگزین‌کردن آنها با مزدوران باند خودش است. خبرگزاری فارس وابسته به پاسداران اسم نهاد جاسوسی جدید رژیم را هم که حوزه اصلی کارش فضای مجازی است اعلام کرد و نوشت: مجلس روز چهارشنبه، وزارت ارتباطات را مکلف کرد در این وزارتخانه یک نهاد جدید برای تأمین امنیت فضای مجازی ایجاد کند. اسم این نهاد سرکوبگر جدید، سازمان نوآوری، هوشمندسازی و امنیت است.

در این طرح مشخص شده که وزارت ارتباطات باید با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، تمامی نهادها و ارگانهای مشابه فعلی را سرجمع کرده و از غنی‌سازی آنها یک نیروی جدید بسازد. خبرگزاری فارس در این مورد نوشته نهاد جدید از محل تجمیع مأموریت، ساختار و نیروی انسانی واحدهای فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی، مرکز نوسازی و تحول اداری، مراکز تحقیق و توسعه و عناوین مشابه ایجاد خواهد شد!

نتیجه نگاه اولیه به این خبر این است که خامنه‌ای یک نهاد سرکوبگر سایبری جدید می‌خواهد بسازد اما در همین خبر روشن شده که کار این نهاد تنها سرکوب سایبری نیست، خامنه‌ای خیز برداشته تا اقتصاد دیجیتال را هم به انحصار خودش در بیاورد.

اقتصاد دیجیتال کلمه لوکسی است که تقریباً تمامی کسب و کارهای خرد و کلان موجود در فضای مجازی را در برمی‌گیرد، اما آمار دقیقی از آن در دست نیست، ‌رسانه‌های آخوندی تا سال گذشته آمار ۱۱میلیون شاغل اینترنتی را منتشر کرده‌اند اما این آمار تنها شامل کسب و کارهایی می‌شود که «تابلودار محسوب می‌شوند در حالی‌که بسیاری از در شرایط بیکاری فراگیر در ایران آخوندزده، شمار نامعلومی از فارغ‌التحصیلان بیکار به‌اضافه شمار نامشخصی از جوانان بیکار و بازنشستگانی که مستمریهایشان کفاف مخارج کنونی را نمی‌دهد و حتی شمار بالایی از زنان خانه‌دار و حتی کودکان و نوجوانانی که کمک‌کار والدینشان هستند همگی در همین فضای مجازی در حال کسب و کار هستند آن‌هم بدون بیمه، بدون تضمین شغلی، بدون بازنشستگی و... کسانی که پیوسته در حال تولید محصولات خانگی و خدمات‌رسانی و فروش خدمات به مشتریان خود در فضای مجازی هستند. کسب و کاری که حتی اگر همان عدد ۱۱میلیون نفر اعلام شده سال‌های قبل را هم مبنا قرار دهیم باز هم چیزی نزدیک به نیمی از جمعیت ۸۰میلیونی ایران را نان می‌دهند. و اکنون خامنه‌ای در پی مصادره مشاغل آنها با نیروهای مزدور خودش است. نیروهای مزدوری که با تغذیه شغلی و مالی حاضر به سرکوب مردم هستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a1f76c13-dc95-418c-8971-4ca98acfaaaa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات