728 x 90

اشرف - حمايت بين المللي,

پارلمانترهای عرب و مسلمانان به بهار ایران فرامی‌خوانند

-

--
--
دهها پارلمانتر، خبرنگار و حقوقدان از کشورهای عربی و اسلامی که به‌دعوت شورای ملی مقاومت ایران در پاریس گردهم آمده بودند به حل مشکل قرارگاه اشرف در عراق فراخوان دادند. هم‌چنین آنان انتظار دارند که تظاهراتهای بهار عرب به سوی ایران نیز کشیده شود.
ایلاف- فرامنطقه‌یی پاریس۲۴ مرداد: بعدازظهر شنبه سیزدهم اوت دهها پارلمانتر، خبرنگار و حقوقدان از کشورهای عربی و اسلامی به‌دعوت شورای ملی مقاومت ایران که جنبش مجاهدین خلق آن را رهبری می‌کند گرد آمدند وانتظار دارند که تظاهرات‌های بهار عربی به سوی ایران که به نظر اکثر حاضرین اعتراضات دوسال پیش آن زمینه‌ساز بهار عرب بود نیز گسترش یابد.
روز گذشته شرکت‌کنندگان مهمانی افطاری در پاریس، که نزدیک به دو هزار تن از مدعوین از کشورهای اردن، الجزایر، مراکش، عراق، لبنان، افغانستان، آذربایجان، موریتانی، فلسطین، فرانسه و آمریکا در آن حضور داشتند خواستار حل مشکل قرارگاه اشرف در عراق، از طریق برقراری حفاظت توسط کمیساریای عالی پناهندگان ملل ‌متحد و هم‌چنین کمیساریای حقوق‌بشر ملل ‌متحد شدند تا ساکنان اشرف که حدود ۴۰۰۰تن می‌باشند به کشورهای اروپایی برای اعطای حق پناهندگی و اقامت در آن کشورها منتقل شوند.
شرکت‌کنندگان ضمن اعلام حمایت از سخنرانیهای انتقادی، موج شکنجه و قتل ساکنان قرارگاه، توسط نیروهای امنیتی عراق و زیر نظر نیروهای آمریکایی را مورد نکوهش قرار دادند و با نگرانی از تصفیه ساکنان اشرف، از دولت عراق خواستند تا این قرارگاه را به منطقه دیگری در عراق جابجا نکند.
خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور در تبعید ایران (رهبر جنبش مجاهدین خلق) طی سخنان افتتاحیه‌اش ساکنان اشرف را مجاهدین حقیقی نامید، و اضافه کرد که قرارگاه اشرف ”الهام بخش جوانان ایران و حتی مردم خاورمیانه و شمال آفریقا، در رویارویی با سرکوب حاکمان دیکتاتور شده است ”.
به نظر وی، قرارگاه اشرف الگوی مناسبات بین مردم در اسلام دموکراتیک است، که مجاهدین خلق به آن اعتقاد دارند ”.
او در پایان سخنانش خواستار ”کمک در وادار نمودن جامعه بین‌المللی و به‌ویژه آمریکا و سازمان حقوق‌بشر ملل ‌متحد در به عهده گرفتن مسئولیتهایشان و اعلام حفاظت قرارگاه اشرف، محل سکونت ۴۵۰۰نفر شد ”.
از سوی دیگر ولید طباطبائی، پارلمانتر کویتی گفت که کشورهای عربی در حالت تولدی هستند که در طی آن برای آزادی و شرافت و دموکراسی تلاش می‌کنند.
وتوضیح داد ”وقتی در بسیاری از جوانب زندگی سیاسی، منافع و اصول در تعارض هستند، قرارگاه اشرف نقطه توازن بین منافع و اصول شده است ”.
وی اضافه کرد ”رژیم ایران است که به نمایندگی در سرکوب مردم سوریه دست به جنگ‌زده است ”. و از اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی خواستار دخالت برای حل مشکل قرارگاه اشرف شد.
ولی نریمان الروسان نماینده اردن توجهات را به دخالتهای کشورهای بزرگ و گروههای بنیادگرای اسلامی در تظاهرات بهار عرب جلب نموده و به توصیف خودش نسبت به این‌که این بهار به خزان تبدیل شود هشدار داد.
عضو کنگره آمریکا هاوارد دین، اسلام را به‌خاطر تقدیم چهار رئیس‌جمهور زن در کشورهای اسلامی، هم‌چنین رئیس‌جمهور در تبعید خانم مریم رجوی ستود.
خانم انیسه بومدین فعال سیاسی از طرف خودش گفت که ساکنان اشرف از حملات مکرر رژیم عراق رنج می‌برند و از سازمان ملل ‌متحد خواست تا با حضور کارمندانش در قرارگاه اشرف از این حملات جلوگیری به‌عمل آورد، کسانی که درگذشته از کارتهای پناهندگی بین‌المللی برخوردار بودند. او ابراز امیدواری کرد که تلاشهای فعالان ایرانی و عرب و اروپایی در انتقال ساکنان قرارگاه به خارج از عراق موفق گردد.
سخنرانان در تقدیر از بهار عربی به تفصیل سخنانی ایراد کردند واینکه به توصیف آنها امتداد آن را در تحرکات جوانان ایرانی برای نیل به آزادی از رژیم دیکتاتوری ایران یافتند، رژیمی که دولت عراق را تحریک می‌کند تا از انتقال ساکنان اشرف به کشورهای اروپایی ممانعت به‌عمل آورد.
محمد محدثین رئیس کمیته روابط خارجی شورای ملی مقاومت در گفتگو با ایلاف روشن ساخت که شورا مقاومت در برابر رژیم ایران را در سه زمینه پیش می‌برد، در به موفقیت رساندن جابه‌جایی ساکنان اشرف به خارج عراق، در به شکست کشاندن برنامه دو دولت ایران و عراق که تصمیم به جابه‌جایی قرارگاه اشرف به منطقه‌یی بیابانی در جنوب عراق دارند و از طریق ارتباط با داخل ایران برای ضربه زدن به رژیم.
او معتقد است که موفقیت در حل مشکل قرارگاه اشرف، سرنگونی رژیم ایران را سرعت می‌بخشد، و بعد از این‌که مقاومت مدت طولانی درگیر حل مشکل قرارگاه اشرف بوده است، تلاشهایش را به سرنگونی رژیم اختصاص خواهد داد، او گفت ایران وآمریکا فقط در موضوع قرارگاه اشرف اتفاق‌نظر دارند تا این‌که به گفته او آن را مقهور کشمکشهای سیاسی بکنند.
یادآوری می‌شود که قرارگاه اشرف در جریان جنگ عراق و ایران که طی سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸ ادامه داشت افتتاح شد. ساکنان قرارگاه که بیشترشان از جنبش مجاهدین خلق ایران هستند و تعدادی از اسیران جنگ ایران و پناهندگان پیوسته به آن، تا سال ۲۰۰۳ در عراق باقی ماندند، این زمانی است که رژیم صدام حسین سرنگون شد و نیروهای آمریکایی حفاظت خاصی را برای ساکنان قرارگاه اعمال کردند.
ولی مکرراً حملاتی از جانب پلیس عراق که بارها تلاش کرد تا وارد قرارگاه شود صورت پذیرفت و این تلاشها قربانیانی در بین ساکنان قرارگاه و بعضی از نیروهای امنیتی عراقی بهمراه داشت. برجسته‌ترین حمله خونین در ۸آوریل گذشته بود که دهها تن از ساکنان قرارگاه کشته و صدها تن مجروح گردیدند.
جنبش مجاهدین خلق با هدف تأمین مکانهایی برای ساکنان قرارگاه در کشورهای اروپایی تلاش می‌کند تا روی دولت عراق برای موافقت تسهیل جابه‌جایی آنان به خارج از عراق فشار بیاورد.
هم‌چنین جنبش مجاهدین خلق طی یک بسیج قانونی که دامنه آن به آمریکا هم رسیده است، موفق به حذف نامش از لیست سازمانهای تروریستی اتحادیه اروپا شد. کما این‌که فعالان جنبش می‌گویند یک حکم قضایی در آمریکا مبنی بر تجدیدنظر در نامگذاری سازمان در لیست تروریستی طی سه ماه به‌دست آورده‌اند ولی وزارت‌خارجه آمریکا طی تقریباً دو سال این حکم را اجرا نکرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9f62359e-a963-4c5c-9f30-66a55bfc7a67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات