728 x 90

غارت ۹هزار میلیاردی در صندوق ذخیره فرهنگیان

تجمع اعتراضی فرهنگیان مقابل صندوق ذخیره فرهنگیان
تجمع اعتراضی فرهنگیان مقابل صندوق ذخیره فرهنگیان
در یک درگیری باندی نماینده مجلس ارتجاع «امیر خجسته» به گوشه‌یی از تخلفات صورت گرفته در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان اعتراف کرد و گفت تسهیلاتی بالغ بر 9هزار میلیارد تومان در اختیار 31نفر قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی فارس، امیر خجسته نماینده مجلس ارتجاع از همدان، روز سه‌شنبه 21شهریور 96 طی نامه‌یی به کارگزار حکومتی در آموزش و پرورش رژیم نوشت: «طبق بررسی کارشناسان، تسهیلاتی بالغ بر 9هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان در اختیار 31نفر قرار گرفته است».

نامبرده هم‌چنین در این نامه اضافه کرد: «مدیران این بانک علاوه بر درصد قابل توجهی از سرمایه صاحبان سهام، 84% آورده سپرده‌گذاران نزد این بانک را نیز در سرفصل‌های مختلف مانند مطالبات معوق، سود و وجه التزام دریافتی محبوس از دسترس بانک خارج نموده‌اند، به تعبیری رقمی بیش از 60درصد کل دارایی‌های بانک سرمایه و 20% نیز از این دارایی‌ها را نیز در اقلامی نظیر سپرده قانونی، دارایی‌های ثابت و مطالباتی هم‌چون تفاوت نرخ ارز فریز یا منجمد نموده‌اند.

یعنی چیزی حدود 80% از منابع بانک و سپرده‌گذاران به هر عنوانی به غارت یا از دست رفته است. این موضوع در بحث وام‌ها و تسهیلاتی است که غالباً طبق بررسی‌های کارشناسان فراکسیون مبارزه مفاسد اقتصادی و اداری مجلس اکثراً منجر به تبانی مدیران شعبه و مدیران عالی بانک و صندوق ذخیره فرهنگیان شده است، غالباً در پرداخت وام‌های میلیاردی حداکثر به 31نفر به بدهکاران عمده بانکی که در اکثر بانکها نیز به همین طریق وام دریافت نموده‌اند با اخذ وثیقه ناچیز یا ضعیف‌ترین نوع وثیقه (چک و سفته) در غالب شرکتهای تازه تأسیس به‌صورت ضربدری و اقماری و بدون در نظر گرفتن اعتبارسنجی پرداخت شده است که اگر لازم بدانیم اسامی این افراد را نیز منتشر خواهیم نمود، لذا ضروری است که به‌منظور برگشت سرمایه این عزیزان از مفسدین اقتصادی اقدام و با خاطیان و متخلفین آن صندوق که به شرح پرونده‌های موجود در این فراکسیون می‌باشند اقدام قانونی صورت پذیرد تا درس عبرتی برای سایر مفسدین و متخلفین گردد».
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9d074d96-1a7d-4778-9aec-62f152918b56"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات