728 x 90

اشرف حمايت بين المللي,اشغال بخشي از اشرف با زرهيا

تأکید مقامات ایالات متحده به دولت عراق راجع به اهمیت رفتار انسانی با ساکنان اشرف

-

حمله و اشغال جنایتکارانه به اشرف توسط نیروهای نوری مالکی
حمله و اشغال جنایتکارانه به اشرف توسط نیروهای نوری مالکی
رویتر، 4نوامبر ۲۰۱۱ - واشنگتن – با سپری شدن زمان به سمت پایان حضور نظامی آمریکا در عراق، سازمان عفو بین‌الملل، تعداد زیادی از مقامات برجسته در دولتهای ایالات متحده، ژنرالها و هم‌چنین اعضای پارلمان اروپا نگرانیهای خود را در مورد حفاظت بیش از 3هزار مخالف ایرانی در کمپ اشرف در عراق، ابراز کرده‌اند.

عفو بین‌الملل این هفته اعلام کرد: در صورتی که دولت عراق طرح خود برای بستن اشرف تا پایان سال را به پیش ببرد، ساکنان با ”خطر جدی نقض شدید حقوق‌بشر“ مواجه خواهند بود. مورد قابل‌توجه دیگر این‌که دولت باراک اوباما، که در رابطه با وضعیت تبعیدیان سکوت کرده بود، ابراز نگرانی کرد. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، مقامات ایالات متحده به دولت عراق راجع به اهمیت رفتار انسانی با ساکنان اشرف تأکید کرده‌اند.
علی خامنه‌ای، رهبر رژیم ایران، بارها از عراق خواسته است این تبعیدیان را اخراج کند.

حامیان برجسته مجاهدین در آمریکا می‌گویند، بی‌احترامی عراق به تضمین مکتوبش به آمریکا در مورد رفتار انسانی با ساکنان کمپ، ریشه در تصمیم‌گیری دولت کلینتون برای قراردادن مجاهدین در لیست آمریکا در سال ۱۹۹۷ دارد.
به گفته لوئیس فری که در آن زمان رئیس اداره تحقیقات مرکزی آمریکا (اف.بی.آی) بود، این اقدام ”بخشی از تلاشهای بیهوده سیاسی برای تشویق رژیم تهران به گفتگو“ بود.

یک تناقض آشکار این است که لیست‌گذاری سازمان مجاهدین، تنها نقطه مشترک عملی بین دولت آمریکا و رژیم ایران است. اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ این گروه را از لیست خارج ساخت. انگلستان نیز در سال ۲۰۰۸ بعد از آن‌که دادگاه نامگذاری را غیرعقلانی خواند، همین کار را کرد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، اخیراً در یک مصاحبه با صدای آمریکا گفت اتحادیه اروپا پس از ارزیابیهای بسیار عمیق مجاهدین را از لیست تروریستی خارج کرده و به این نتیجه رسیده که هیچ سندی بر فعالیتهای تروریستی وجود نداشته است“.ما در حال بررسی اسناد در آمریکا هستیم“.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9898b6c6-a28d-41c3-895e-13d1dac687da"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات