728 x 90

اقدام آمریکا برای چکاندن ماشه و بازگشت تحریم‌های رژیم ایران

پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا
پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در سفر پنجشنبه خود به نیویورک قصد دارد تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه رژیم ایران را مجدداً برقرار کند.

رویترز سه‌شنبه ۲۸مرداد گزارش داد: پمپئو برای چکاندن (ماشه) و بازگشت تحریم‌های آمریکا یک شکایت نسبت به متابعت نکردن از برجام (توسط رژیم ایران) را به ۱۵کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌کند.

رویترز افزود: پمپئو بعد از دیدار با دبیرکل و تحویل شکایت نامه به شورای امنیت، این نهاد یک ماه فرصت دارد تا قطعنامه‌یی را برای تمدید تحریم‌ها تصویب کند والا تحریم‌ها به‌طور خودکار بازگردانده خواهند شد

هر گونه تلاش برای ادامه لغو تحریم‌ها توسط آمریکا وتو خواهد شد.

مایک پمپئو؛ وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه ۳۰مرداد شکایتی مبنی بر نقض توافق هسته‌یی توسط رژیم ایران را به ۱۵عضو شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد داد.
رویترز در گزارشی به تاریخ ۲۹مرداد نوشت: «مایک پمپئو قرار است روز پنجشنبه ۳۰مرداد به نیویورک سفر کند و در مقر سازمان ملل با آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل و هم‌چنین نماینده‌ اندونزی در شورای امنیت که ریاست دوره‌ای این شورا را بر عهده‌ دارد، دیدار می‌کند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/93eaafa0-8430-4dde-a6e6-74540aef336d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات