728 x 90

رویترز: انهدام یک سامانه ارتباطی کنترل و هدایت پهپادهای حوثی‌ها توسط ائتلاف عربی

انهدام سامانه ارتباطی حوثیها توسط جنگنده‌های ائتلاف عربی
انهدام سامانه ارتباطی حوثیها توسط جنگنده‌های ائتلاف عربی

خبرگزاری رویترز ۲۵بهمن در گزارش نوشت: ساکنان گفتند ائتلاف به رهبری عربستان سعودی ایستگاه ماهواره‌ای در صنعا یمن را بمباران کرد.

رویترز افزود: پس از آن‌که ائتلاف از غیرنظامیان در وزارتخانه‌های یمن در صنعا پایتخت یمن خواست تا فوراً تخلیه شوند، تلویزیون دولتی عربستان سعودی روز دوشنبه گزارش داد که ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ یمن یک سیستم مخابراتی حوثی‌ها را که برای کنترل هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌شد، منهدم کرد.

العربیه نوشت: ائتلاف عربی روز دوشنبه ۲۵بهمن در بیانیه‌یی اعلام کرد، یک سامانه ارتباطی حوثی‌ها که برای عملیات هدایت و کنترل پهپادها پس از شلیک مورد استفاده قرار می‌گرفته را منهدم کرده است.
ائتلاف عربی در این بیانیه اضافه می‌کند، شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران از مقر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در صنعا برای اقدامات خصمانه و حملات پهپادی استفاده می‌کنند.
حملات فرامرزی حوثی‌ها مستلزم پاسخی محکمتر و مؤثرتر در چارچوب قوانین بین‌المللی بشردوستانه است.
از این پیش‌تر، ائتلاف عربی با بیان این‌که شبه‌نظامیان حوثی از برخی وزارتخانه‌های دولتی در یمن برای انجام عملیات خصمانه استفاده نظامی می‌کنند، گفته بود که در پاسخ به این تهدیدها، یک سایت نظامی که از آن برای هدف قرار دادن غیرنظامیان به‌ویژه در حمله به فرودگاه بین‎‌المللی ابها مورد استفاده قرار گرفته است را منهدم می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/924c8969-0729-4f4c-ba85-7203e184eecf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات