728 x 90

چهارشنبه سوري,

بزن آتش به اصل ولایت

-

جشن چهارشنبه سوری در زندان گوهردشت سه شنبه 25اسفند 94
جشن چهارشنبه سوری در زندان گوهردشت سه شنبه 25اسفند 94
این طنین فریاد زندانیان سیاسی گوهردشت کرج به هنگام پریدن از روی آتش بود که قهرمانانه می‌سرودند:
بزن آتش به بند و دست‌بند،
بزن آتش به ظلم و ستم،
بزن آتش به رژیم بدکیش،
بزن آتش فروزانتر از پیش،
بزن آتش بر اصل ولایت،
صبح روز سه‌شنبه 25اسفند، ولی‌فقیه درهم‌شکسته ارتجاع در یک فتوای مضحک در مورد چهارشنبه‌سوری گفت: «چهارشنبه‌سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و مناسب است از آن اجتناب شود». آخوند ناصر مکارم شیرازی، از آخوندهای باند خامنه‌ای نیز گفت: «افراد نادان آداب خرافه‌یی مثل چهارشنبه‌سوری را وارد زندگی کرده‌اند که باید از آن پرهیز کرد. اشخاصی که ترقه‌های پر سر و صدا در خیابان پرتاب می‌کنند، بدانند باید در روز قیامت پاسخگوی اعمال خود باشند».

از مدتها پیش هم ارگانهای سرکوب نظام و رسانه‌های حکومتی، به‌ویژه در رأس آنها، صدا و سیمای رژیم آخوندی، قولنج چهارشنبه‌سوری گرفته بودند و با انواع تمهیدات و تهدیدات، تلاش داشتند که مانع از برگزاری جشن ملی چهارشنبه‌سوری شوند. آخوند‌های خرافه پرست ولایت هرآنچه در آستین داشتند، از پخش مستمر تهدیدات سرکردگان امنیتی تا مصاحبه با کارشناسان پوشالی گرفته و درست کردن آگهی و نمایشنامه، تا انیمیشن و سریال کوتاه و فیلم و خلاصه هر آنچه در چنته داشتند، را رو کردند تا جلوی انفجار و آتش و بوی باروت را بگیرند. اما همهٴ اینها اوهام و خرافه‌یی بیش نبود و همه نقش بر آب شد. خوب است از نوشته خود رسانه‌های حکومتی بخوانیم:
«… محمود علوی، وزیر اطلاعات، در حاشیه جلسه هیأت دولت، … در پاسخ به این پرسش که مهم‌ترین عملکرد این وزارتخانه در سال ٩٤ چه بود، گفت: ”غیر از چهارشنبه‌سوری، بوی باروتی را استشمام نکردیم “…». (روزنامه حکومتی شرق- 27اسفند 94)

«… بوی دود، صدای انفجار، بوی خون، اینجا خرمشهر سال ۶۲ نیست، اینجا تهران است. (خبرگزاری سپاه پاسداران موسوم به فارس سه‌شنبه25اسفند)

«… جنگ شهری شب چهارشنبه‌سوری سال ۹۴، … هوای تهران را هم آلوده‌تر کرد. انفجار نارنجک های دستی، میدان دید را کاهش داد و هوا را تا آستانه محدوده قرمز آلوده کرد…». (سایت خبرآنلاین چهارشنبه 26اسفند94)

«… بوی باروت بوی دود، چهارشنبه‌سوری با صداهای مهیب انفجارها. همین الآن که در حال نوشتن این گزارش هستم از بیرون، صدای انفجارهای مهیب و بزرگ می‌آید. انفجارهایی دور و نزدیک، گویی شهر به یک میدان جنگ واقعی تبدیل شده است. (روزنامه حکومتی شرق، صدرا محقق)

«… هشدارها افاقه نکرد. به‌رغم هشدارهای مکرر مسئولان امنیتی درباره ترقه بازیهای شب چهارشنبه سوری، دیشب تهران به صحنه آتش‌بازی شدید… تبدیل شد». (روزنامه حکومتی جمهوری)

همین روزنامه حکومتی در ادامه می‌نویسد:
«… از مدتی قبل از شب چهارشنبه آخر سال، مسئولان نیروی انتظامی هشدارهای لازم را دادند و رسانه‌ها نیز با مسئولان امنیتی همراهی کردند تا بلکه مانع آتش بازیهای شب چهارشنبه‌سوری شوند. علاوه بر این، امسال به ابتکار بعضی افراد سرشناس، که تصور می‌شد توصیه آنها در میان مردم خریدار داشته باشد، کمپینی تشکیل شد که در آن، چهارشنبه‌سوری «چهارشنبه سوزی» نامیده شد و این تصور وجود داشت که ترقه‌بازیها… در این شب نسبت به سالهای گذشته کاهش چشمگیری پیدا کند. وضعیت دیشب خیابانهای تهران نشان داد این هشدارها و توصیه‌ها تاثیری نداشت…».

این است دست رد مردم به سینهٴ همه خرافه پرستان آخوندی و پاسخ آتشین به جلادان و خائنین به وطن. به‌نظر می‌رسد، مردم قهرمان ایران، خیلی خوب پاسخ این خیمه‌شب بازیها و خرافه‌های آخوندی را دادند و از سوزش دردناک کارگزاران رژیم، معلوم می‌شود جشنی که امسال برگزار شد، واقعاً «چهارشنبه سوزی ارتجاع» و پیش‌درآمد سوزاندن ریش و ریشه ولایت‌فقیه بود. باشد تا روزی که بنیان خلافت آخوندی به دست پرتوان فرزندان مجاهد در آتش بزرگ قهر مردم ایران بسوزد و برای همیشه از این آب و خاک باستانی رخت بربندد.

آری، آنچه که هیچ مبنای شرعی ندارد و آنچه که آداب و خرافه‌یی بیش نیست، همانا رژیم ضدبشری آخوندی و همانا اصل ولایت‌فقیه است. پس بزن آتش به اصل ولایت.

(ب. بهمنی- 27اسفند 94)
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8a861c87-9d34-4103-9504-2d1b8d20031e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات