728 x 90

انفجارات عراق,

موج محکومیتهای بین‌المللی نسبت به انفجارهای عراق - شخصیتهای عراقی دولت را مسئول این وضعیت می‌دانند

-

انفجار در عراق
انفجار در عراق
انفجارهای تروریستی در عراق که نزد‌یک به هشتاد کشته و بیش از 200مجروح بر جای گذاشت، با محکومیت از طرف کشورها و فراکسیونهای ملی عراق قرار گرفت.
-به گزارش تلویزیون الحره وزارت‌خارجه ترکیه سلسله انفجارها در عراق را محکوم کرد و در بیانیه‌ای گفت ترکیه حمله به اماکن شیعه را که قصدش برانگیختن فتنه طائفی است محکوم می‌کند.

اتحادیه اروپا نیز موج انفجارها در شهرهای عراق را محکوم کرد. کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای در بروکسل دولت عراق و گروه‌های سیاسی را به یک گفتگوی جامع و حقیقی برای درمان کردن اختلافات سیاسی وحدت ملی دعوت کردن».

-تلویزیون الشرقیه گزارش داد: طرفهای شرکت‌کننده در اجلاس اربیل و نجف از نخست‌وزیر نوری المالکی خواستار پاسخگو بودن نسبت به مسئولیت امنیتی شدند، چون مناصب امنیتی را به انحصار خود درآورده است.

احمد العلوانی پارلمانتر از العراقیه خواستار حسابرسی از مسئولان امنیتی شد. وی گفت انفجارها حرف ما را که قبلاً در رابطه با ایجاد ناامنی که کشورهای منطقه‌یی از آن پشتیبانی می‌کنند تا تلاش کنند فعالیتهای اخیر جهت اصلاحات سیاسی را از بین ببرند، هشدار داده بودیم اثبات می‌کند..»...

جبهه گفتگوی ملی به‌ریاست صالح المطلک گفت ناامنی‌هایی را که بغداد و استانها شاهد آن بودند، هدفش ضربه زدن به جبهه‌بندی ملی است که خواهان پایان دادن به پروژه‌های تجزیه‌طلبانه و طایفه‌گرایانه است... .»...

العراقیه از مالکی خواستار معذرت خواهی در رابطه با اظهارات مشاورش عبدالسلام القریشی و اتهام زدن او به پارلمانترهای العراقیه شد که گفته بود آنها عملیاتی تروریستی را تأمین مالی می‌کنند. میسون الدملوجی پارلمانتر و سخنگوی رسمی العراقیه گفت: العراقیه از اظهارات غیرمسئولانه و غیراخلاقی از طرف کسی که مدعی است به نخست‌وزیر مشورت می‌دهد، ابراز تعجب کرد..»..

مقتدی صدر از دولت نوری مالکی خواست همان‌طور که از منطقه سبز حفاظت می‌کند از مردم نیز حفاظت نماید».

طارق الهاشمی معاون رئیس‌جمهور عراق طی بیانیه‌ای حمله‌های چهارشنبه خونین را محکوم کرد و آن را کوتاهی فاحش در موضوع امنیتی است.

صباح الساعدی نماینده پارلمان عراق گفت: انفجارهای چهارشنبه به طرحهای امنیتی که دولت آنها را وضع کرده ربط دارد. وی نوری مالکی را فراخواند تا به شکستش در اداره پرونده امنیتی اعتراف کند یا حداقل اعتراف کند که فرماندهان نظامی که او آنها را تعیین کرده صلاحیت عمل به مسئولیتشان را ندارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8987bbc8-95f3-45e1-93c7-56ebfca19ab5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات