728 x 90

واکسن کرونا و دلالی واکسن در بازار سیاه

واکسن  کرونا
واکسن کرونا

بیشتر کشورهای همسایه ایران واکسیناسیون کرونا را برای گروه‌های پر‌خطر و کادر‌ درمان آغاز کرده‌اند.
سایت حکومتی دنیای‌ اقتصاد روز سه‌شنبه ۲۱اردیبهشت نوشت: در بازار سیاه واکسن موجود است ولی مشخص نیست که این واکسن واقعی است یا نه، باید مشتری اعتماد کند و هزار یورو برای واکسن روسی پرداخت کند.
بنا به همین گزارش و به‌نقل از دارو‌فروشان ناصر‌خسرو گفته می‌شود، ۱۰روز دیگر واکسن چینی هم می‌آید. ایران دارای ۸هزار و ۵۷۴ کیلومتر مرز مشترک با ۷کشور است و همین امر سبب‌شده هر چیزی که به بازار اروپا، آمریکا و یا حتی شرق دور عرضه شود در نهایت ۴۸ساعت بعد در بازار ایران نیز موجود باشد.
بطور مثال در کشور امارات و ترکیه نسخه‌ چینی و در عربستان و قطر نسخه آمریکایی و آلمانی تاکنون بین گروه‌های پرخطر توزیع شده است.


بر اساس مشاهدات میدانی قیمت دو دز واکسن روسی در ایران هزار یورو است و معادل ریالی آن را قبول نمی‌کنند، هیچ‌گونه ضمانتی هم در مورد این‌که آیا این واکسن اصل است یا خیر وجود ندارد.
همین فروشنده در خصوص قیمت واکسن در روسیه می‌گوید، برای اتباع روس و خارجی‌هایی که مقیم‌ روسیه هستند واکسن رایگان است اما برای مسافران قیمت آن ۸یورو است که دز اول را همانجا تزریق می‌کنی و د‌ز بعدی را که باید ۸هفته بعد بزنی به شما تحویل می‌دهند، البته می‌توانی د‌ز اول را هم نزنی و هیچ اجباری در آن نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88404f49-19f2-4efd-81da-d222c27191c9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات