728 x 90

قيام هاي خاورميانه,سوريه ,

کشتار و دستگیری گسترده مردم توسط رژیم بشار اسد

-

تظاهرات در دیر الزور در سوریه- آرشیو
تظاهرات در دیر الزور در سوریه- آرشیو
نظامیان سرکوبگر رژیم بشار اسد با یورش شبانه علیه مردم در مناطق مختلف دست به کشتار و دستگیری گسترده مردم زدند.
آنها به مناطقی هم‌چون درعا و روستاهای رامی در استان ادلب و اوروم الجوز حمله کردند. به گزارش خبرگزاری فرانسه ۸ تیر دهها تانک و زرهپوش وارد روستای رامی شدند.
این حملات در حالی صورت می‌گیرد که دیکتاتور سوریه مردم را به گفتگوی ملی با رژیم سرکوبگر فراخوانده است.
در همین حال کاخ سفید اعلام کرد به‌خاطر ادامه سرکوب معترضان سوری، نشست روز دوشنبه مخالفان در دمشق را نمی‌توان گامی به جلو توصیف کرد.
از سوی دیگر، العربیه ۸تیر گزارش داد مقامات آمریکا گفته‌اند وزارت دادگستری این کشور همراه با برخی نهادهای حقوق‌بشری، مشغول جمع‌آوری مدارک برای اثبات اتهام "ارتکاب جنایات علیه بشریت " توسط مقامات رژیم سوریه می‌باشند.
هدف از جمع‌آوری این اطلاعات، به محاکمه کشاندن مقامات رژیم سوریه به‌خاطر کشتار معترضان، اعلام شده است.
این گزارش می‌افزاید: آمریکا هم‌چنین به‌دنبال تحریم صادرات نفتی سوریه است تا منبع درآمد برای سرکوب معترضان قطع شود.

انگلستان سفیر رژیم سوریه در لندن را به وزارت امور خارجه احضار کرد و نگرانیهای بریتانیا در مورد تهدیدکردن فعالان سوری مقیم انگلستان را به سفیر بشار اسد ابلاغ کرد.
بیانیه وزارت امور خارجه بریتانیا که روز سه‌شنبه صادر شد، خاطرنشان می‌کند اتهام تهدید فعالان سوری که در گزارشها آمده است، می‌تواند نقض آشکار یک رفتار قابل‌قبول باشد.
از سوی دیگر روزنامه السیاسه چاپ کویت ۷تیر گزارش داد ترکیه به لندن، پاریس، رم، برلین و فرمانده آمریکایی ناتو، نگرانی خود از مجبور شدن به درگیری با ارتش سوریه را اطلاع داده است.
بنابراین گزارش، ترکیه به پایتختهای یاد شده اطلاع داده است که این درگیری شاید به نوار مرزی محدود نشود، بلکه شهرهای اصلی در شمال سوریه از جمله حلب، حمص، حماه و لازقیه را شامل شود و این شهرها نهایتا سقوط کرده و به مخالفان سوریه تحویل داده شود.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/876d9659-ca9b-41ae-b19f-7a6c3f9cbde0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات