728 x 90

-

نماینده خامنه‌ای: یک وعده غذا برای مردم کافی است!

-

معضل زباله‌گردی
معضل زباله‌گردی
آخوند جنتی امام جمعه خامنه‌ای در تهران در نمازجمعه 10بهمن 93با دجالگری و وقاحت خاص آخوندی برای توجیه گرسنگی دادن به اکثریت مردم ایران توسط نظام فاسد ولایت‌فقیه، مردم را به تحمل سختی‌هایی که این‌که نظام برآنها وارد می‌کند دعوت کرد.
این آخوند خمینی صفت برای حل مشکلات معیشتی مردم ”اقتصاد مقاومتی راه‌حل مشکلات اقتصادی“ دانست.
وی سپس اقتصاد مقاومتی خامنه‌ای را تعریف کر‌د که معنای آن تحمل سختی‌هایی است که این نظام بر زندگی و معیشت آنان تحمیل کرده است.
این آخوند شیاد گفت: «‌ممکن است زمانی فرا برسد که ما روزی دو وعده غذا بخوریم؛ چه اشکالی دارد حتی اگر شرایط بدتر شود ما روزی یک وعده غذا بخوریم».
البته این دنباله همان حرفی است که قبلاً برای توجیه گرسنگی مردم گفته بود برای ” انقلاب “ مردم باید حاضر باشند ”گرسنگی بخورند“
دعوت مردم به گرسنگی کشیدن توسط آخوند جنتی در شرایطی است که روزنامه مردم‌سالاری 15اردیبهشت 93 می‌نویسد: ”7دهم درصد از جمعیت میلیاردر ایران در شهرهای بزرگ و در خانه‌هایی با وسعت بیش از 500متر زندگی می‌کنند. این گروه به‌طور متوسط، 230هزار میلیارد تومان را هزینه خرید ویلا کرده‌اند. این عدد برابر با یک سوم نقدینگی موجود در اقتصاد ایران است. میزان هزینه متوسطی که این افراد برای واردات یک خودرو خارجی می‌پردازند با هزینه‌های زندگی سالیانه33هزار نفر از جمعیت کپرنشین و آلونک نشین ایران، برابر است؛ به این ترتیب این گروه طی سه سال گذشته معادل درآمدهای 4میلیون و 356هزار نفر از جمعیت ایران را تنها هزینه خرید خودرو کرده‌اند“.
روزنامه حکومتی ابتکار15اردیبهشت 93 باند رفسنجانی- روحانی طی گزارشی در مورد دانه درشتهای بدهکار بانکی می‌نویسد ”دانه‌ درشتهای بدهکار بانکی از منابع ملی مملکت 82هزار میلیارد تومان را برده‌اند و هنوز به بانکها پس نداده‌اند. جالب است که این 82هزار میلیارد تومان در جیب 575نفر است. یعنی به‌طور میانگین به هر نفر از بدهکاران بیش از 1400میلیارد تومان می‌رسد.82هزار میلیارد تومان یعنی بیش از دو برابر 37هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کل کشور در سال 92“.
این آخوند وقیح در شرایطی به مردم توصیه می‌کند که یک وعده غذا بخورند، که بسیاری از مردم در حال حاضر توان تأمین حتی همین یک وعده غذایی را نیز ندارند.
در تهران محلات و حاشیه‌نشینهایی زیادی وجود دارد که مردم آن رنگ گوشت را نمی‌بینند ونان بخور و نمیرشان را نیز قرض می‌گیرند.
روزنامه حکومتی ابتکار 31تیر 93 در گزارشی از یکی ازحاشیه نشینهای تهران می‌نویسد: ”در این محله اصلاً قصابی وجود ندارد و مردم رنگ گوشت نمی‌بینند و لابد بچه‌های کوچک این محله نمی‌دانند که غذایی به نام گوشت هم وجود دارد! در این محله، مردم از یکدیگر و یا نانوایی نان قرض می‌گیرند“.
جنتی مردم را دعوت به غذا نخوردن می‌کند و خامنه‌ای از اقتصادی مقاومتی صحبت می‌کند اما در همین نظام اشرافیت جدیدی سربرآورده است که ثروت آنان، آن روی سکه فقر و بی‌خانمانی اکثژیت توده مردم و حاصل شکاف عمیق طبقاتی بین اکثریت مردم و حاکمیت چپاولگر است.
روزنامه جمهوری اسلامی 12آذر 93 می‌نویسد: ”اگر قصد بالانشینی در تهران را دارید و می‌خواهید در حین شنا در استخر معلق منزلتان، آسمان آبی یا ابری تهران را هم نظاره کنید، می‌توانید این آرزو را در آگهی‌های املاک به دنیای واقعی نزدیک کنید. ... . آپارتمانی در منطقه الهیه تبلیغ شده که امکاناتی چون سقف سان روف و استخر معلق در قسمت شاه نشین یعنی طبقه آخر آن وجود دارد. این آپارتمان ویژه در الهیه با تجهیزات کامل (سونا، جکوزی، استخرو...) دارای 10 طبقه با 18 واحد است که نرخ هر متر آن از پایه 20میلیون تومان شروع شده و نرخ هر طبقه در این برج با بالا رفتن قیمت آن 3 درصد افزایش پیدا می‌کند. بهای هر متر مربع از این آپارتمان در طبقه آخر به متری 28 میلیون تومان می‌رسد. این آپارتمان شمالی دارای سقف متحرک در قسمت شاه نشین است و در منطقه الهیه قرار دارد“.
در همین تهران در شرایطی که بسیاری از مردم دغدغه خاطرشان این است که یارانه 45 هزار تومانی بگیرند، چپاولگران وابسته به این حاکمیت پلید دغدغه خاطرشان برجهای آسمانخراشی است با امکاناتی هم‌چون دیوار طلا کوب، شیرآلات طلا، تراس‌هایی با وسعت بیش از 200 متر، دید پانورامای 360 درجه (دید سراسرنما و چهارطرفه)، سالنهای مطالعه، مبلمانهای ساخت معروف‌ترین برندهای دنیا، قفل و کلیدهای هوشمند و انگشتی، سونا و جکوزی اختصاصی، سالن بیلیارد، آشپزخانه با مبلمانهای مارکدار و سینمای خانوادگی... (روزنامه ابتکار7خرداد 93).
در حاکمیتی که بسیاری از مردم نه تنها امکان تهیه یک وعده غذایی ندارند بلکه زباله گردی برای امرار معاش و بازیافت وسایل اسقاطی و مواد غذایی از میان زباله‌ها برای عده‌یی از مردم فقر زده به یک شغل تبدیل شده است، صحبتهای آخوند جنتی تنها حکم نمک پاشیدن بر زخم عمیق فقر مردم و خنجر زدن بر قلب آنهاست.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85fd696f-68e1-44c2-b749-a5e5fb06b975"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات