728 x 90

سوريه,

توافق آمریکا و روسیه بر سر شروع آتش‌بس در سوریه از غروب روز عید قربان

-

توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس در سوریه
توافق آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس در سوریه
آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس در سوریه به توافق رسیده‌اند. جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه شب گذشته در یک نشست خبری مشترک اعلام کردند، از طرفین درگیری می‌خواهد که از غروب روز دوشنبه 22شهریور، مصادف با عید قربان، در سرتاسر سوریه دست از درگیری بکشند. طبق این طرح، رژیم سوریه در مناطق به‌خصوصی که در اختیار گروه‌های مخالف است، عملیات نخواهد کرد. اگر این آتش‌بس یک هفته دوام بیاورد، آمریکا و روسیه یک مرکز عملیاتی مشترک برای مبارزه با گروه‌هایی که هر دو تروریست می‌خوانند، راه می‌اندازند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: ما اعتقاد داریم که این توافق قدمی رو به جلو است و اگر اجرا شود، اگر دنبال شود، می‌تواند یک نقطه عطف و یک تغییر مهم باشد.

جان کری همچنین گفت: ما باور داریم که روسیه توانایی دارد که بر رژیم اسد فشار بیاورد تا برخوردها را متوقف کند و به میز مذاکرات صلح باز گردد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه از این توافق استقبال کرده است.

پیش از این استفان دی‌میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفته بود که مذاکرات آمریکا و روسیه با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس در سوریه به مرحله‌ای حساس و دشوار رسیده است.

پیش از اعلام این توافق، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با ابراز نگرانی از اوضاع در بخش شرقی شهر حلب، جایی که صدها هزار نفر از مردم در محاصره هستند، هشدار داده بود که ذخیره سوخت در چند روز آینده به پایان می‌رسد و کمبود آب و مواد غذایی شرایط را حتی از قبل هم بحرانی‌تر کرده است.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/85b30d18-256b-49b9-95a4-542610a9a16d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات