728 x 90

سوريه,

استمرار عملیات ارتش آزادی با عنوان «مرگ و نه ذلت» در جنوب سوریه

-

--
--
رزمندگان ارتش آزادی در محله منشیه در درعا می‌گویند، نبردها هنوز پایان نیافته است. درگیریها با نظامیان اسد و شبه‌نظامیان وابسته به آنها که از پشتیبانی هوایی روسیه برخوردارند، جریان دارد. رزمندگان عهد کرده‌اند، این منطقه را به گورستان ظالمان و متجاوزان تبدیل کنند.

آمار کشته‌های نظامیان اسد و شبه‌نظامیان متحد آنها بیش از 60تن بوده است. از جمله چند افسر عالیرتبه در میان کشته شدگان هستند. خسارتهای تسلیحاتی دشمن در محله‌ای که بیش از 2 کیلومتر مربع مساحت ندارد، بسیار زیاد است. ارتش آزادی سوریه، سه موضع نظامیان اسد را تصرف کرده و بر بیش از 60 درصد از محله منشیه و ساختمانهای استراتژیک آن مسلط شده است. نظامیان اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران از این ساختمانها به‌عنوان مقرهای نظامی استفاده می‌کردند.

روسیه بیش از 360 حمله هوایی علیه جنوب سوریه انجام داده است. علاوه بر آن بیش از 100 موشک زمین به زمین و هزاران گلوله توپخانه سنگین مناطق مسکونی را هدف قرار داده که به کوچ صدها شهروند از منازلشان منجر شده است زیرا تلاشهای رژیم نتوانسته است پیشروی یکانهای ارتش آزادی در جبهه جنوبی را متوقف کند یا از روحیه بالای رزمندگان بکاهد. به همین خاطر، نبرد آنها علیه رژیم اسد ومتحدان آن، نبرد «مرگ و نه ذلت» نام گرفته است.

رزمندگان موفق شدند تجمع نظامیان اسد در محله منشیه را هدف قرار دهند و شماری از آنها را به قتل برسانند. به‌دنبال درگیریهای شدیدی که در شهر درعابلد رویداد، برخی تجهیزات سنگین نظامیان اسد منهدم شد و دهها تن از شبه‌نظامیان نیز کشته و زخمی شدند.

این در حالیست که ارتش آزادی سوریه بعد از سه دور درگیری و نبرد، بخشهای دیگری از محله منشیه را به کنترل خود درآورده است.

محله منشیه از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا میان مناطق درعا محطه و درعا بلد واقع شده و بر گمرگ قدیم درعا به موازات مرز اردن نیز مسلط است. تسلط بر این محله، به‌معنای اشراف بر مناطق گسترده‌یی از شهر درعا محطه است. این محله همچنین دروازه آزادسازی کامل شهر درعا محسوب می‌شود.

ارتش آزادی سوریه پیشتر تأکید کرده بود که عملیات جدید، به‌دنبال ادامه موارد نقض آتش‌بس از سوی رژیم اسد، محاصره برخی روستاها و شهرکها، بمباران هوایی و پرتاپ موشکهای زمین به زمین به مناطق آزاد شده، عدم برخورد کشورها در بازداشتن رژیم جنایتکار اسد و شبه‌نظامیان رژیم ایران و حزب‌الله لبنان و مزدوران از ملیتهای مختلف از اعمال تجاوزگرانه و تلاشهای رژیم برای پیشروی در محورهای مختلف به سمت گمرک قدیم درعا، شروع شده است.

در زمانیکه شهر درعا شاهد نبردهای شدیدی در جبهه منشیه میان رزمندگان از یک‌سو و نظامیان اسد و شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران از سوی دیگر است، منطقه حوض یرموک در غرب درعا برای سومین هفته متوالی شاهد نبردهای سختی میان یکانهای ارتش آزادی و داعش است. رزمندگان ضربات سنگینی بر عناصر داعش وارد کرده‌اند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84026f59-03f1-446d-868e-1b1f9e2fbbc4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات