به گزارش خبرگزاری رویتر، مذاکرات دو روزه گروه ۵+۱ با نمایندگان رژیم ایران در ژنو روز سهشنبه، بدون دستیابی به «پیشرفت خاصی» پایان یافت.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از ژنو مینویسد ظاهراً این گفتگوها که پس از یک وقفۀ چهارده ماهه برگزار شد، با پیشرفتی همراه نبوده است. این خبرگزاری بهنقل از سعید جلیلی تصریح میکند که خانم اشتون در پایان مذاکرات دو روزه، حاضر نشده در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی شرکت کند.
سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم و مسئول پروندۀ هستهای ایران، در گفتگویی با خبرنگاران تأکید کرد که ایران تحت فشار حاضر به مذاکره نخواهد بود. سعید جلیلی افزود ایران در مذاکرات استانبول در مورد غنیسازی اورانیوم مذاکره نخواهد کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن ابراز تأسف از اینکه خانم اشتون حاضر نشده است با او در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کند گفت مذاکرات بر سر پروندۀ هستهای ایران باید در چهارچوب ”همکاری“ و نه ”اعمال فشار“ صورت گیرد.
کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز سهشنبه، پس از پایان مذاکرات در بیانیهای گفت «نزدیک دو روز بهطور متمرکز روی برنامه اتمی ایران صحبت کردیم و خواست جامعه جهانی را در رابطه با وظائف ایران با نمایندگان ایران مطرح کردیم». در بیانیه خانم اشتون همچنین آمده است: «حقوق ایران را بهرسمیت میشناسیم ولی تهران باید به تعهدات بینالمللی خود عمل کند».
شورای امنیت تاکنون با تصویب چهار قطعنامه تحریمی از رژیم ایران خواسته تا غنیسازی را متوقف کند ولی رژیم ایران از این دستور سرپیچی کرده و غنیسازی را حق خود میخواند.
نمایندگان حکومت ایران و گروه ۵+۱ روز سهشنبه، سومین دور گفت و گوها در مورد فعالیتهای هستهایران را در حالی آغاز کردند که طرفین دو دور مذاکره در روز دوشنبه را «سازنده» توصیف کرده بودند.
یک منبع فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفت که محور گفت و گوها بر روی مسائل هستهای تمرکز داشت.
خبرگزاری فرانسه در گزارشی از ژنو مینویسد ظاهراً این گفتگوها که پس از یک وقفۀ چهارده ماهه برگزار شد، با پیشرفتی همراه نبوده است. این خبرگزاری بهنقل از سعید جلیلی تصریح میکند که خانم اشتون در پایان مذاکرات دو روزه، حاضر نشده در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وی شرکت کند.
سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت رژیم و مسئول پروندۀ هستهای ایران، در گفتگویی با خبرنگاران تأکید کرد که ایران تحت فشار حاضر به مذاکره نخواهد بود. سعید جلیلی افزود ایران در مذاکرات استانبول در مورد غنیسازی اورانیوم مذاکره نخواهد کرد.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن ابراز تأسف از اینکه خانم اشتون حاضر نشده است با او در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک شرکت کند گفت مذاکرات بر سر پروندۀ هستهای ایران باید در چهارچوب ”همکاری“ و نه ”اعمال فشار“ صورت گیرد.
کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز سهشنبه، پس از پایان مذاکرات در بیانیهای گفت «نزدیک دو روز بهطور متمرکز روی برنامه اتمی ایران صحبت کردیم و خواست جامعه جهانی را در رابطه با وظائف ایران با نمایندگان ایران مطرح کردیم». در بیانیه خانم اشتون همچنین آمده است: «حقوق ایران را بهرسمیت میشناسیم ولی تهران باید به تعهدات بینالمللی خود عمل کند».
شورای امنیت تاکنون با تصویب چهار قطعنامه تحریمی از رژیم ایران خواسته تا غنیسازی را متوقف کند ولی رژیم ایران از این دستور سرپیچی کرده و غنیسازی را حق خود میخواند.
نمایندگان حکومت ایران و گروه ۵+۱ روز سهشنبه، سومین دور گفت و گوها در مورد فعالیتهای هستهایران را در حالی آغاز کردند که طرفین دو دور مذاکره در روز دوشنبه را «سازنده» توصیف کرده بودند.
یک منبع فرانسوی به خبرگزاری فرانسه گفت که محور گفت و گوها بر روی مسائل هستهای تمرکز داشت.