728 x 90

چین صادرات فرآورده‌های نفتی به کره شمالی را محدود کرد

همراهی چین با قطعنامه‌های سازمان ملل در کاهش صادرات فرآورده‌های نفتی به کره شمالی
همراهی چین با قطعنامه‌های سازمان ملل در کاهش صادرات فرآورده‌های نفتی به کره شمالی
دولت چین اعلام کرد که برای همراهی با قطعنامه‌های سازمان ملل، صادرات فرآورده‌های نفتی خود به کره شمالی را محدود خواهد کرد. قرار است این محدودیت از ابتدای ماه اکتبر اجرا شود.

وزارت بازرگانی چین هم‌چنین در بیانیه‌یی اعلام کرد که صادرات میعانات نفتی و گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) به کره شمالی و در مقابل، واردات محصولات نساجی از این کشور را نیز ممنوع کرده  است.

بر اساس برآوردها حدود ۹۰درصد از تجارت خارجی کره شمالی (شامل داد و ستد پول و کالا) با کشور چین انجام می‌شود و اگر ‌چه پکن در سال جاری بارها از قطعنامه‌های سختگیرانۀ سازمان ملل‌متحد که عمدتاً اقتصاد کره شمالی را هدف قرار داده‌اند حمایت کرده است، اما برخی از منتقدان سیاستهای پکن در آمریکا هم‌چنان نسبت به اجرای کامل تحریم‌ها از سوی مقامات چینی تردید دارند.

در هفته‌های گذشته و پس از تشدید تنشها میان واشینگتن و پیونگ‌یانگ، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری پیشنهاد داد که واشینگتن دستورالعمل جدیدی را به اجرا بگذارد تا کشورهایی که تحریم‌های وضع شده علیه کره شمالی را اجرا نمی‌کنند، از دسترسی به سیستم مالی ایالات متحده آمریکا محروم شده و دارایی‌های هر فرد یا شرکتی که با پیونگ‌یانگ کار می‌کند، مسدود شود.

امضای این فرمان توسط دونالد ترامپ در روز پنجشنبه، خطری جدی برای بانکهای بزرگ چینی است که در حال حاضر بنا بر گزارش بانک مرکزی آمریکا ۱۴۲میلیارد دلار دارایی در ایالات متحده آمریکا دارند.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/819b9921-75b0-4f83-8d66-20ab3c33d395"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات