728 x 90

اتحادیه اروپا هفت فرد و هفت نهاد رژیم ایران را به‌دلیل انتقال موشک به روسیه تحریم کرد

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

شورای اتحادیه اروپا در روز دوشنبه ۲۳مهر ۱۴۰۳، اعلام کرد که در واکنش به انتقال موشکها و پهپادهای ایرانی به روسیه، اقدامات محدودکننده‌ای علیه هفت فرد و هفت نهاد ایرانی اعمال کرده است. این اقدام در پی هشدارهای شورای اروپا در مارس ۲۰۲۴ صورت گرفت که در صورت انتقال فناوریهای موشکی ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، اتحادیه اروپا آماده واکنش سریع با تحریم‌های جدید خواهد بود.

تحریم‌های امروز شامل افرادی است که در توسعه و انتقال پهپادها و موشکهای ایرانی به روسیه نقش داشته و از جنگ روسیه علیه اوکراین حمایت کرده‌اند. هم‌چنین سه شرکت هواپیمایی ایرانی و دو شرکت تدارکاتی که مسئول انتقال این فناوریها به روسیه بوده‌اند، هدف این تحریم‌ها قرار گرفتند.

در این لیست، افرادی هم‌چون سیدحمزه قلندری، معاون وزیر دفاع ایران، مقامات نیروی قدس سپاه پاسداران، و برخی دیگر از افراد کلیدی در صنعت هوافضای ایران حضور دارند. تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا است.

اسامی نفرات تحریم شده توسط شورای اروپا
بهنام شهریاری - مسئول در سپاه پاسداران یگان ۱۹۰ نیروی قدس
علی شادمانی - معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء
علی جعفرآبادی - فرمانده لشکر فضایی نیروی هوافضای سپاه پاسداران 
مهدی گوگردچیان - مدیر عامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران
سید حمزه قلندری - معاون وزیر دفاع رژیم
رضا خسروی مقدم - وابسته نظامی رژیم ایران در روسیه
سید میراحمد نوشین - مدیر سازمان صنایع هوافضا (AIO)

۷ شرکت تحریم شده توسط شورای اروپا
هواپیمایی ساها - ماهان ایر - ایران ایر، بسآمد الکترونیک پویا، شرکت آلومینای ایران، مرکز تحقیقات شهید حاج علی، شرکت مهندسی تیف تدبیر

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/812cc51f-7a35-47cf-8607-23c52a795eaf"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات