728 x 90

ند پرایس: ما ۱۰۷تحریم علیه رژیم ایران اعمال کرده‌ایم که سه چهارم آن علیه سپاه پاسداران است

ند پرایس
ند پرایس

ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روزانه در مورد لایحه سنای آمریکا که دولت بایدن را از لغو تحریم‌ها منع می‌کند گفت: ما در نگرانی سنا در مورد تهدید سپاه پاسداران و توسعه موشکهای بالستیک رژیم ایران اشتراک نظر داریم. به همین دلیل است که دولت ما طی یک سال گذشته عملاً تحریم‌ها علیه برنامه موشک بالستیک و علیه سپاه پاسداران را افزایش داده است. هیچ چیزی در بازگشت احتمالی به برجام وجود ندارد که عزم یا توانایی ما را برای ادامه مقابله با این جوانب سیاست‌های رژیم ایران در منطقه کاهش دهد.

ما از ۲۰ژانویه ۲۰۲۱ – ۱بهمن ۱۳۹۹ـ ۱۰۷ تحریم علیه رژیم ایران اعمال کرده‌ایم. در صورتی که محاسبه من درست باشد ۸۶مورد آن یعنی حدود سه چهارم آن علیه سپاه پاسداران بوده است. ما متعهدیم که هر چه در توان داریم انجام دهیم و از هر اهرمی که داریم استفاده کنیم تا به همراه شرکایمان با تهدید سپاه پاسداران مقابله کنیم.

 

ند پرایس در همین کنفرانس گفت: از ابتدا برای ما روشن بود که بازگشت متقابل به تبعیت از برجام هیچگاه تضمین شده و مطمئن نبوده است. بنابراین بحث در مورد یک روش جایگزین با متحدان و شرکایمان موضوع روزهای اخیر و حتی هفته‌های اخیر نبوده است، اینها بحثهایی هستند که از چند ماه پیش با شرکا و متحدانمان داشته‌ایم. رئیس‌جمهور بایدن تعهد داده که رژیم ایران هیچگاه به سلاح اتمی دست نیابد. ما در حال گفتگو با شرکا و متحدان هستیم که تدبیری بیندیشیم تا بی‌برجام یا با برجام به تعهد بایدن وفادار باشیم. (سایت وزارت خارجه آمریکا ۱۵ اردیبهشت)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/810609b6-609c-4c39-b934-1a889a8a5303"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات