728 x 90

جیک سالیوان: حمله موشکی رژیم ایران به اسراییل شکست‌خورده و بی‌اثر بود

جیک سالیوان
جیک سالیوان

فاکس نیوز چهارشنبه، ۱۱ مهر، گزارشی از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، منتشر کرد که در آن اعلام شد حمله موشکی رژیم ایران به اسراییل بی‌اثر و شکست‌خورده بوده است. سالیوان تأکید کرد که ارتش آمریکا در تلاش برای دفع این حملات، با نیروهای دفاعی اسراییل (IDF) هماهنگی داشته است.

او افزود: «ناوشکنهای نیروی دریایی ایالات متحده به‌عملیات شلیک برای رهگیری و ساقط کردن موشکهای شلیک شده به سمت اسراییل ملحق شدند. رئیس‌جمهور بایدن و معاون رئیس‌جمهور هریس به‌دقت از اتاق وضعیت کاخ‌سفید حمله و پاسخ به آن را زیر نظر داشتند و تیم امنیت ملی نیز شخصاً و از راه دور به این عملیات پیوستند».

سالیوان این حمله را یک «تشدید قابل توجه» توصیف کرد و گفت که هیچ مورد مرگ و میر از سوی اسراییلی‌ها گزارش نشده است، هر چند کاخ‌سفید در حال بررسی گزارشی درباره مرگ یک غیرنظامی فلسطینی در اریحا واقع در کرانه باختری است.

وی تصریح کرد: «ما هیچ اطلاعی از آسیبی به هواپیماها یا دارایی‌های نظامی استراتژیک در اسراییل نداریم. به‌طور خلاصه، بر اساس آنچه در این مرحله می‌دانیم، به نظر می‌رسد که این حمله شکست‌خورده و بی‌اثر بوده است».

بنا به اعلام پنتاگون، بسیاری از موشکها توسط سامانه‌های دفاع موشکی اسراییل رهگیری شده و برخی دیگر به زمین اصابت کردند. ایالات متحده هم‌چنین تقریباً ۱۲ رهگیر علیه موشکهای ایران شلیک کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7ef4edfa-beb6-45d1-b413-a0845af3e465"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات